علی پویان ناشناخته ترین اثر شکسپیر با نام کوریولانوس را کارگردانی می کند

نمایشنامه کوریولانوس علی پویان مدرس، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر قرار است نمایشنامه کوریولانوس اثر ویلیام شکسپیر را آبان ماه در تالار چهارسو اجرا کند، این نمایشنامه تاکنون در ایران اجرا نشده و حتی به عنوان متنی ناشناخته از ویلیام شکسپیر در ایران محسوب می شود.


به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر، نمایشنامه کوریولانوس را پاسارگادی ترجمه کرده و دراماتورژی آن برعهده فرهاد توحیدی خواهد بود.

این نمایشنامه تاکنون در ایران، به عنوان متنی ناشناخته، اجرا نشده و فقط در کشورهای آمریکا، انگلستان، سوئد، نروژ و روسیه به صحنه رفته است.


نمایشنامه کوریولانوس براساس تضاد یا رو در رو شدن قدرت با مسائل انسانی نوشته شده و به این موضوع می‌پردازد. در این اثر فردی به قدرت می‌رسد و نمی‌تواند آن را در خدمت جامعه قرار دهد و در نتیجه از آن سوء استفاده می کند، اما مادر او با این فرد مقابله کرده و اثری جاودانه از خود به جا می گذارد که مقابله در مقابل ناحق است.


این نمایش با حضور 40 بازیگر روی صحنه خواهد رفت. گفتنی است، علی پویان آخرین بار در سال 87 نمایش تراژدی رودکی را در تالار وحدت اجرا کرد و تاکنون نمایش های پدر، سوءتفاهم، در آتش، حماسه عشق و بدرود امپراطور را کارگردانی کرده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر