اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ژولیت بینوش در نقش آنتیگونه

 

 

ژولیت بینوش، بازیگر نام‌آور فیلم‌های «شیرین» و «کپی برابر اصل» ساخته عباس کیارستمی در تئاتر بروکلین در نقش «آنتیگونه» روی صحنه می‌رود.

 

به گزارش آکادمی هنر و به نقل از بروکلین دیلی، تراژدی «آنتیگونه» به کارگردانی ایوو فن هوف، کارگردان هلندی در بروکلین به نمایش درمی‌آید. ان کرسن، شاعر و مترجم کانادایی و استاد زبان‌شناسی در دانشگاه پرینستن این تراژدی یونانی نوشته سوفکل را به زبان عامیانه و امروزی ترجمه کرده است.

 

«آنتیگونه» یکی از سه نمایش‌نامه‌ای‌ست که از سوفوکل، نمایشنامه‌نویس یونانی باقی مانده است. «ادیپ شهریار»، «ادیپ در کولونوس» و «آنتیگونه» که به نمایشنامه‌های «تب» شهرت دارند، درباره زندگی مردم در دوران پادشاهی «ادیپ» است.

 

در «آنتیگونه» که به ترجمه نجف دریابندری به فارسی هم منتشر شده و تاکنون بارها در ایران روی صحنه رفته است، پولونیکس و آتئوکلس در جنگی بر سر قدرت همدیگر را می‌کشند. کرئون، پادشاه سرزمین تب فرمان می‌دهد تا اتئوکلس را با تشریفات و احترام کامل به خاک بسپرند، اما جنازه پولونیکس خیانتکار را به حال خود‌‌ رها کنند تا خوراک کرم‌ها و لاشخور‌ها شود. آنتیگونه نمی‌تواند بپذیرد که جنازه برادرش پولونیکس را به حال خود‌‌ رها کنند. تلاش او برای دفن جنازه برادرش فجایعی را رقم می‌زند.

 

ژولیت بینوش در گفت‌وگو با نشریه «بروکلین دیلی ایگل» می‌گوید: «بازی در این نمایش برای من مثل بیداری‌ست، مثل سفر است.» ژولیت بینوش که جوایز بهترین بازیگر زن در جشنواره‌های فیلم ونیز و کن و برلین را به دست آورده، با بازی در فیلم «سبکی تحمل‌ناپذیر هستی» ساخته فیلیپ کافمن خود را به عنوان یک بازیگر توانا شناساند و سپس در سال ۱۹۹۶ به خاطر بازی در نقش هانا در فیلم «بیمار انگلیسی» ساخته آنتونی مینگلا جایزه اسکار به او تعلق گرفت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما