برندگان جوایز تئاتری ایونینگ / «هری پاتر» در دنیای تئاتر هم بهترین شد

نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» جایزه بهترین نمایش جوایز تئاتری «لندن ایونینگ استاندارد»‌ را از آن خود کرد.


به گزارش آکادمی هنر و به نقل از وبسایت اسکرین دیلی، «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده»‌ به عنوان دنباله کتاب‌های جی‌کی‌ رولینگ، تابستان گذشته در تئاتر «وست اند» لندن روی صحنه رفت و با تحسین منتقدان روبه‌رو شد. 
در حالی که جایزه بهترین نمایش ایونینگ استاندارد به «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» رسید، رالف فینس برای بازی در نمایش‌های «استاد معمار» و «ریچارد سوم» به عنوان بهترین بازیگر مرد برگزیده شد و بیلی پایپر برای نقش‌آفرینی در نمایش «یرما» جایزه بهترین بازیگر زن گرفت.

 

مراسم اهدای جوایز تئاتری ایونینگ استاندارد با اجرای راب برایدون در تئاتر الدویک لندن برگزار شد. جان تیفانی کارگردان نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» پس از دریافت جایزه خود از دست مگی اسمیت گفت: «این نمایش درباره خطرات کناره‌جستن از جمع است، درباره اتحاد، عشق و خانواده است.»

 

نوما دامزونی بازیگر نقش هرمیون در نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین شده» پیام جی‌کی رولینگ خالق سری کتاب‌های «هری پاتر» را در این مراسم خواند. رولینگ در پیام خود کار جان تیفانی کارگردان و جک ترون نویسنده نمایش را ستوده و گفته بود:‌ «این دو داستان را به چیزی ویژه تبدیل کردند.»

 

اورلاندو بلوم، جوان کالینز، تام هیدلستون، تام هالندر، جیم مک‌آوی، مارک رایلنس، شرایدن اسمیت و روت ویلسون از جمله چهره‌های سرشناس حاضر در این مراسم بودند. در شاخه بهترین بازیگر مرد رالف فینس برای رسیدن به جایزه با بازیگران سرشناسی چون یان مک‌کلن و کنت برانا رقابت می‌کرد. در این میان گلن کلوز جایزه بهترین اجرای موزیکال را برای نمایش «سانست بلوار» از آن خود کرد. او جایزه خود را از دست التون جان گرفت. 

 

برندگان شصت‌ و دومین دوره جوایز تئاتری ایونینگ استاندارد عبارتند از: 

 

بهترین نمایش: «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» اثر مشترک جی‌کی‌ رولینک، جان تیفانی و جک ترون

بهترین بازیگر مرد:‌ رالف فینس برای بازی در نمایش «استاد معمار» و «شاه چارلز سوم»

بهترین بازیگر زن: بیلی پایپر برای بازی در نمایش «یرما»

بهترین اجرای موزیکال: گلن کلوز در نمایش «سانست بلوار»

بهترین بازتولید:‌ «سرزمین هیچ‌کس»

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر