اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

كانون نمايش‌هاي خياباني خانه تئاتر در بيانيه‌اي مطرح كرد: «اعتراض به عدم اجراي نمايش‌هاي خياباني در دو سال گذشته»

 

  كانون نمايش‌هاي خياباني خانه تئاتر در بيانيه‌اي نسبت به عدم اجراي نمايش‌هاي خياباني در دو سال گذشته اعتراض كرد.

 

 در اين متن ارسالي از سوي روابط عمومي خانه تئاتر آمده‌ است:«اداره كل هنرهاي نمايشي در دوسال گذشته برخلاف رويه‌اي كه سال‌ها اجرا مي‌شد از اجراي نمايش‌هاي خياباني خودداري كرده و همين مسأله باعث اعتراض هنرمندان نمايش‌هاي خياباني شده است.»

متن بيانيه كانون نمايش‌هاي خياباني خانه تئاتر به شرح زير است:

«همواره با شنيدن نام تئاتر خياباني به ياد جمعيت انبوهي مي‌افتيم كه در گرماي تابستان و در سرماي زمستان شاهد اجراهايي با نشاط بودند. در حقيقت هنرمندان تئاتر خياباني، در هر شرايطي مخاطب خود را پيدا مي‌كنند، درواقع هم گروه نمايش به اجرا خود رسيده و هم مخاطب شاهد يك اثر نمايشي بوده است. اما دوسالي است كه ديگر از اين اتفاقات خبري نيست، و ديگر مخاطب مشتاق شاهد اجرايي از هنرمندان خياباني نيست.

نكته قابل توجه اين است كه بي‌شك در برنامه‌هاي سال 1387 بودجه اجراهاي عمومي سال 1388 مطرح و تصويب و در بودجه مركز هنرهاي نمايشي لحاظ گرديده است. اما خبري از اجراي تئاتر خياباني در اين دوسال نبوده است.

تئاتري كه بنا به نظر هنرمندان و مسوولان: «ويترين تئاتر و جشنواره‌هاي معتبر تئاتري كشور است» اگر اين روند همچنان ادامه يابد بي‌شك نام تئاتر خياباني مانند تئاتر سنتي از فهرست تئاتر ايران حذف خواهد شد.

لذا هيأت‌مديره كانون نمايش‌هاي خياباني خانه تئاتر به نمايندگي از اعضاي خود اعتراض خود را نسبت به عدم اجراهاي فصلي و عمومي نمايش‌هاي خياباني كه منجر به بيكاري اعضا گرديده است، اعلام ميدارد و چشم انتظار دريافت پاسخ روشن مسوولان ذيربط بوده و آماده هرگونه همكاري براي ازسرگيري اجراهاي عمومي نمايش خياباني مي‌باشد. البته اميدواريم با توجه به انتصاب آقاي مجيد امرايي به عنوان رياست دفتر نمايش خياباني مركز هنرهاي نمايشي كه فردي شايسته و از خانواده تئاتر خياباني است، شاهد تصميم‌گيري حكيمانه و برون‌رفت از وضعيت موجود باشيم.»

 

منبع: ایسنا 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما