اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

علی پویان و محمدرضا شریفی نیا پس از سال‌ها با نمایش دکتر استوکمان به صحنه بازگشتند

نمایش دکتر استوکمان علی پویان

دکتر علی پویان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی پس از 12 سال به خواسته خود و اجرای نمایش دکتر استوکمان رسید.



به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر، پویان که نمایش‌هایی چون «پدر»، «رودکی» و «بدرود امپراطور» را به صحنه برده بود، تمایل شدیدی به اجرای نمایش «دکتر استوکمان» داشت و بالاخره این امر در سالن چهارسوی تئاتر شهر محقق شده است. پویان پیش از این قرار بود در سال جاری یکی از نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر را در تماشاخانه ایرانشهر کار کند اما گویا او پایان سال را درگیر این نمایش است و باید آن اجرا را کنسل شده دانست.


نمایش «دکتر استوکمان» برگرفته از نمایش نامه «دشمن مردم» نوشتة هنریک ایبسن است و پویان ترجمة محمد ابراهیمیان را برگزیده است. در این نمایش بازیگرانی چون اصغر همت، محمدرضا شریفی نیا، گلچهره سجادیه، مارال فرجاد، آذر سماواتی، محمد ساربان، منوچهر علیپور، بابک قادری، سیامک انصاری و صدیقه کیانفر به ایفای نقش می پردازند. طراحی صحنه و لباس نمایش نیز بر عهده محمدرضا شریف زاده است.


نمایش «دکتر استوکمان» از روز پایانی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سالن چهارسو تا پایان سال جاری اجرای عمومی خواهد رفت.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما