اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

وودی آلن در میلان، اپرا روی صحنه می‌برد

وودی آلن

 

وودی آلن در کنفرانسی که پیش از روی صحنه بردن «اپرای پوچینی» برگزار شد، شرکت کرد و گفت قرار است آخر هفته اپرای جیانی شیچی نوشته جیاکومو پوچینی، آهنگساز بزرگ ایتالیایی، را در میلان کارگردانی کند.

 

به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، برخلاف هالیوود این کارگردان ۸۳ ساله برای کار در اروپا مشکلی با شایعه‌های علیه خود درباره اتهام آزار جنسی ندارد و جنبش «هشتگ من هم همینطور» نیز در کار نیست تا وی را بایکوت کند.

این در حالی است که اخیراً آمازون نیز پذیرفت تا جدیدترین فیلم وی با عنوان «یک روز بارانی در نیویورک» را توزیع کند. این فیلم پاییز در اروپا روی پرده‌های نقره‌ای می‌رود.

 

در کنار تولید این اپرا، یک موزه سینما در میلان نیز ۲۸ فیلم آلن را به نمایش درمی‌آورد.

 

«جیانی شیچی» روز شنبه اولین بار به نمایش درمی‌آید و آلن گفته پس از این نمایش او قصد دارد به سن سباستین در اسپانیا برود تا جدیدترین فیلمش را شروع کند. کریستوفر والتس بازیگر برنده اسکار از جمله بازیگران این فیلم است.

 

 

آلن افزود: شاید دلیلش این باشد که وقتی بزرگ می شدم، معتاد فیلم‌های اروپایی بودم و همه آن‌ها را تماشا می‌کردم و شاید به دلیلی فیلم‌های من هم بازتاب سینمای اروپا باشد.

 

او اپرای شیچی را اولین بار بیش از ۱۰ سال پیش در لس‌آنجلس به صحنه برد. این اپرا قرار است در کنار «اول موسیقی، بعد کلمات» سالیری به کارگردانی گریشا آساگاروف روی صحنه برود. بیشتر اجرا کنندگان دانشجویان آکادمی خانه اپرای لا اسکالا هستند.

 

 

این اپرا یکی از مهم‌ترین اپراهای کمدی رمانتیک جهان و قسمتی از اپرای سه‌گانه پوچینی با عنوان Il Trittico است و آلن یادآوری کرد که آن را به سبک نئورآلیست‌های دهه ۱۹۵۰ از جمله ویتوریو دسیکا و فدریکو فلینی به صحنه می‌برد و پایانی متفاوت برای اپرا در نظر گرفته که با توجه به بخش دوزخ «کمدی الهی» دانته نوشته شده است.

 

 

وودی آلن در موسیقی سابقه فعالیت زیادی دارد و یکی از بهترین نوازندگان کلارینت است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما