انتخاب بهترین فیلم دینی از میان تولیدات سال های 80 تا 90 در جشنواره فیلم ویدیویی تهران

 

بهترین فیلم دینی از میان محصولات تولید شده طی سال های 80 13تا 1390 در نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران معرفی می شود.

به گزارش آکادمی هنر، روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران با اعلام این خبر افزود: این جشنواره در راستای اهتمام به مفاهیم دینی و اعتقادی در آثار سینمایی و ویدیویی و با هدف قدردانی از آثار برتر تولید شده در این ژانر طی سال های 80 تا 90 بر آن است که بهترین فیلم دینی را انتخاب نماید. انتخاب بهترین اثر دینی در بخش "خاطره یاس ها" از جمله بخش های مختلف این رویداد بین المللی پیش بینی شده است و با توجه به حجم بالای آثار دینی تولید شده طی این سال ها پیش بینی می شود رقابت گسترده یی در این بخش جشنواره شاهد خواهیم بود. البته از سوی روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم ویدیویی تهران عنوان شده است که در این بخش، فقط آن دسته از آثار ویدئویی داستانی که به نسخه 35mm تبدیل نشده‌اند، می‌توانند به رقابت بپردازند.

بر پایه این خبر برای داوری بخش "خاطره یاس ها" قرار است هیئتی متشکل بر 5 یا 7 نفر از هنرمندان، کارشناسان فرهنگی و صاحب‌نظران سینمایی کشور، آثار عرضه شده طی ده سال گذشته (1380-1390) را با رویکردهای جشنواره مورد قضاوت قرار دهند و جوایز خود را به تهیه‌کننده و کارگردان به طور مشترک اهدا نمایند.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران از 28 خرداد تا 2 تیر به همت موسسه رسانه های تصویری با همکاری سازمان سینمایی کشور و به دبیری محمدرضا عباسیان برگزار می شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر