اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سریال‌های نوروزی 96 مشخص شدند؛ پایتخت 5 در قبرس

سریال پایتخت 5

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از خبرگزاری مهر، علی حمیدی قائم مقام مرکز امور نمایشی سیما درباره پروژه‌های نمایشی این مرکز توضیحاتی را ارایه کرد.


سیدعلی حمیدی با اشاره به سریال های در حال تولید این مرکز گفت: در حال حاضر سریال «پایتخت ۵» در مرحله پیش تولید است و عوامل لوکیشن های سریال را بازبینی می کنند.

 

وی درباره لوکیشن های این سریال اظهار کرد: در فیلمنامه سریال درباره لوکیشن های خارجی از آتن و قبرس یاد شده است، اما شاید کشورهای دیگری مثل سوریه هم در قصه باشد که ممکن است بازسازی شود.

 

حمیدی درباره فضای این سریال که قرار است ماه رمضان ۹۶ از شبکه یک سیما پخش شود، اظهار کرد: این سریال فضایی کاملا کمدی دارد و ما با همکاری سازمان اوج آن را تولید می کنیم تا کاری ماندگار ساخته شود، «پایتخت ۵» نگاهی هم به مباحث روز از جمله جنگ های داعش دارد.

 

وی با اشاره به دیگر پروژه های مرکز امور نمایشی سیما تصریح کرد: حدود ۱۸ قسمت از سریال «پرستاران» به کارگردانی علیرضا افخمی هم آماده شده که برای بازبینی رسیده است. هم اکنون هم شهرام شاه حسینی کارگردانی این سریال را بر عهده دارد.

 

قائم مقام مرکز امور نمایشی سیما با اشاره به طرح یک سریال جدید اظهار کرد: طرحی با نام «محکومین» به ما رسیده که هنوز کارگردان آن قطعی نشده و درباره مجازات های جایگزین است. این سریال به صورت اپیزودیک طراحی شده و فعلا حدود ۲۶ قسمت از آن قطعی شده است.

 

حمیدی همچنین با اشاره به قطعیت سریال «آرمان دو» برای شبکه سه تصریح کرد: سال گذشته محدودیتی جدی در زمینه سریال هایی که باید پخش می شد، داشتیم ولی اکنون خدا را شکر دست ما برای پخش سریال باز است. البته کارهای مناسبتی تا آخرین دقایق ممکن است جا به جا شود که یک دلیل آن به جذابیت ها باز می گردد و دلیل دیگر تقسیم بندی خود شبکه هاست که هر شبکه ای برای ما یک ویژگی و اولویت دارد. امسال سه کار «علی البدل» در شبکه یک، «مرز خوشبختی» در شبکه دو و «آرمان ۲» در شبکه سه در جدول قرار گرفته است.

 

وی همچنین درباره پخش سریال «خانه ما» که سریال نوروزی عنوان شده است، گفت: احتمالا این سریال نوروزی خواهد بود و برای ماه فروردین سال ۹۶ در نظر گرفته شده است اما امکان دارد از نیمه فروردین پخش آن آغاز شود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما