اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

حسین مشک آبادی: برخی از تهیه‌کنندگان به صورت فله ای تله فیلم‌ تولید می کنند

 

یک دستیار کارگردان و برنامه ریز گفت: متأسفانه تهیه کنندگانی وجود دارند که تولید تله فیلم را در قبصه خود گرفتند و به صورت فله‌ای آنان را تولید می‌کنند و چون بودجه و زمان ساخت تله فیلم کم است، کارگردان مجبور می شود از خیر بسیاری از سکانس‌ها و تجهیزات بگذرد و به همین جهت ضربه کیفی به تله فیلم‌هازده می‌شود که لازم است مسئولین سیما فیلم به آن توجه خاصی داشته باشند.

 

حسین مشک آبادی که سابقه دستیاری و برنامه‌ریز بسیاری از فیلم‌های سینمایی و تله فیلم‌ها را برعهده داشته در خصوص کیفیت تله فیلمهایی که این روزها به وفور از تلویزیون پخش می شود به سینما پرس گفت: اولین تولید تله فیلم‌ها مربوط به مناسبت‌های خاص بود که البته زیاد هم نبودند و از همان اول قرار بر این بود کسانی که سابقه دستیاری کارگردانی دارند قبل از اینکه وارد عرصه کارگردانی سینما شوند این تله فیلم‌ها را بسازند تا محکی برای ورود آنان به عرصه سینما باشد اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه محملی برای کارگردانان کم کار سینما شد و چند سالی است که تولید تله فیلم‌ها زیاد شده و همین زیادی تله فیلم‌ها درافت کیفیت آنان نیز مؤثر واقع شده است.

دستیار و برنامه ریز تله فیلم "روز شصتم" با اشاره به تهیه کنندگانی که اقدام به تولید تله فیلم می‌کنند تصریح کرد: متأسفانه تهیه کنندگانی هم در این بین پیدا شدندکه تولید تله فیلم را در قبصه خود گرفتند و به صورت فله‌ای آنان را تولید می‌کنند.

و چون بودجه و زمان ساخت تله فیلم کم است ؛ کارگردان مجبور می شود از خیر بسیاری از سکانس‌ها و تجهیزات بگذرد و به همین جهت ضربه کیفی به تله فیلم‌ها زده می‌شود که لازم است مسئولین سیما فیلم به آن توجه خاصی داشته باشند.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد که تله فیلم به یک کار حجمی تبدیل شده و فقط حجم آن مهم است و طول و عرض آن چندان اهمیتی ندارد و تهیه‌کنندگان تله فیلم هم معمولاً به سراغ کارگردانانی می روند که زمان کمتری برای تولید تله فیلم صرف می‌کنند بنابراین تله فیلمی که در عرض 10 الی 12روز تولید شود مسلماً تله فیلم با کیفیتی نخواهد بود.

دستیار کارگردان فیلم "سرعت" یادآورشد: اگرچه تولید تله فیلم ها موجب بیکارنشدن اهالی سینما وتلویزیون خواهد شد اما امیدواریم هم کارگردانان و هم مسئولین تلویزیون توجه ویژه ای به سطح کیفیت این آثارداشته باشند.
 
 
منبع: خبرگزاری سینمای ایران
درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما