اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اتان هاوکی بازیگر سریالی در مورد برده داری شد

اتان هاوکی سریال پرنده پروردگار خوب

 

اتان هاوکی در سریالی کوتاه برای شبکه «شو تایم» جلوی دوربین می‌رود.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، شبکه «شو تایم» دستور ساخت یک سریال هشت اپیزودی با عنوان «پرنده پروردگار خوب» را داده است. این سریال بر مبنای رمانی به همین نام نوشته جیمز مک‌براید ساخته می‌شود و اتان هاوکی بازیگر آن خواهد بود. وی در نقش جان براون طرفدار لغو بردگی در قرن نوزدهم بازی خواهد کرد.



هاوکی همچنین از نویسندگان و تهیه کنندکان این سریال هم خوهد بود و جیسون بلوم از دوستان نزدیکش نیز در تهیه کنندگی او را یاری می‌کند. مارک ریچارد نویسنده فیلم موفق «به هر جان کندنی شده» نویسنده اصلی و تهیه کننده سریال است. آنتونی همینگوی کارگردان «داستان جنایت آمریکایی» برای کارگردانی این سریال انتخاب شده است.



«پرنده پروردگار خوب» از زاویه دید اونیون یک نوجوان برده روایت می‌شود که عضوی از خانواده براون در دورانی است که ماجراهای خونبار کانزاس و جنگ داخلی در سال‌های ۱۸۵۴ تا ۱۸۶۱ رخ می‌دهد. وی از جمله افرادی است که در حمله به انبار ارتش در شهر «هارپرز فری» در ویرجینیا در سال ۱۸۵۹ شرکت می‌کند. این حمله هر چند موفق به حذف برده‌داری نشد اما رویدادی انگیزشی برای ایجاد نبردهای داخلی برای حذف برده‌داری بود.



هاوکی از این رمان به عنوان یکی از محبوب‌ترین رمان‌هایش یاد کرد که با لحنی زیبا و هوشیارانه روایت می‌شود و از ساخته شدن روایت تصویری این رمان به عنوان یکی از آرزوهایش یاد کرد.


همینگوی کارگردان مجموعه نیز این را از خوش‌شانسی‌های خود دانست که به این مجموعه وصل شده و با هاوکی که تجربه‌های فوق‌العاده‌ای دارد همکاری می‌کند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما