اختصاصی

  • معرفی شانس‌های اصلی اسکار سال 2017

    این مطلب مروری است بر فیلم‌هایی که هر کدام می‌توانند در شب برگزاری مراسم آکادمی اسکار نام خود و عوامل‌شان را به‌عنوان برندگان و ستارگان آن شب رویایی به ثبت برسانند....
  • لانتوری

    تیزر جدید لانتوری را از اینجا ببینید

    نمایش

  • نمایشگاه رنگ

    با آثاری از علی بوستان، ماه چهره خلیلی، شیوا طاهری، یغما گلرویی، نرگس محمدی و جواد مولانیا

    نمایش

نقاشی

سینمای ایران / تلویزیون

سایر هنر ها

تحریریه

  • نقد فیلم «خشکسالی و دروغ» پدرام علیزاده

    نقد فیلم «خشکسالی و دروغ» پدرام علیزاده

    خشکسالی و دروغ جدیدترین ساخته سینمایی پدرام علیزاده است. فیلمی که از نمایشنامه درخشان خشکسالی و دروغ اثر محمد یعقوبی اقتباس شده است. در یک نگاه کلی فیلم با وضعیت نمایشی آن فرق چندانی ندارد. یعقوبی نمایش نامه نویس این اثر که خود آن را کارگردانی کرد و چندین بار این نمایش را بر روی صحنه برد، جزء کارگردانانی محسوب می‌شود که تکیه اصلی آن بر متن است

    ادامه مطلب ...

  • نقد فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی

    نقد فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی

    بحران هویت و بحران سینمای فرهادی

    در فروشندة فرهادی، عماد معلم دبیرستان است و از آن چه مشخص است به دنبال یک زندگی شریف است. با شاگردانش به ملایمت رفتار می‌کند، در اجرای حرفه‌اش متعهد است و دیگران را نمی‌رنجاند –که البته فرهادی برای ترسیم این شرافت اولیه عماد از چندین سکانس گل درشت و کلیشه‌ای استفاده می‌کند. در این شرافت با وجود کار فرهنگی که از صبح مدرسه تا شب اجرای تئاتر ادامه دارد او حتی نمی‌تواند اجاره یک خانه را بدهد. وضعیت آمریکا در دهة 30 آن‌قدر وخیم بود که میلر که پدرش نیز شغل‌اش را از دست داده بود به سراغ خلق این اثر رفت و آن تبلیغات مسخره تلویزیون که به راحتی در آمریکا می‌توانی به رویایت برسی را به باد انتقاد گرفت، حال به نظر من فرهادی با هوشمندی بحران اقتصادی فضای داخلی را هدف قرار گرفته است.

    ادامه مطلب ...

  • نقد فیلم «لانتوری» رضا درمیشیان

    نقد فیلم «لانتوری» رضا درمیشیان

    یک ساعت اول فیلم، شرح مبسوط جرم‌های عده ای جوان طغیانگر به سرپرستی پاشا است. شخصیت پردازی پاشا، به جای آن‌که متکی بر کنش و واکنش باشد، از خلال مونولوگ‌های دیگر کاراکترها رو به دوربین فیلمساز آشکار می‌شود. سایر کاراکترها (به جز مریم) هم صرفا تزیینی هستند و کارکرد دراماتیک ندارند ...

    ادامه مطلب ...

تحلیل سینما

تحلیل ادبی

بانک اطلاعات هنری