اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«سینمای آکی کوریسماکی؛ ماجرا‌های یک فیلم‌ساز مُخالف‌خوان» منتشر شد

آکی کوریسماکی 

 

کتاب «سینمای آکی کوریسماکی؛ ماجرا‌های یک فیلم‌ساز مُخالف‌خوان» نوشته‌ی اَندرو نِستینگِن به ترجمه آرش حسن‌پور و امیر هوشنگ مولایی در آبان ماه 1400 توسط انتشارات پنگوئن آبی با همکاری گروه فیلم‌پَن منتشر شد. در فهرست این کتاب عناوینی نظیر پیشگفتار (مؤلف) برای انتشار نسخه‌ی فارسی کتاب، مقدمه، کوریسماکیِ مؤلف، کوریسماکیِ بوهمی، کوریسماکیِ نوستالژیک، کوریسماکیِ فنلاندی و مؤخره: مصاحبه‌ای با آکی کوریسماکی به چشم می‌خورد.

 

کوریسماکی مهم‌ترین فیلم‌ساز کشور فنلاند است که تاکنون به کسب جوایز بین‌المللی نائل شده است. آکی کوریسماکی در طول دوران فعالیت هنری خود تاکنون ۱۸ فیلم ساخته است. وی اولین فیلم خود را در دهه ۱۹۸۰ میلادی با برادرش میکا کوریسماکی با نام «سایه‌ها در بهشت» ساخت. او در سال ۲۰۰۳ با یکی از معروف‌ترین ساخته‌هایش به نام «مردی بدون گذشته» برنده جایزه بزرگ جشنواره کن و نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی شد؛ اما مراسم اسکار را تحریم کرد و گفت تمایلی ندارد در کشوری که در درگیر جنگ (عراق) است حضور یابد. «نورها در ظلمت» فیلم بعدی «کوریسماکی» بود که باز هم به نمایندگی از سینمای فنلاند راهی اسکار شد، اما وی اعلام کرد در اعتراض به سیاست‌های خارجی دولت وقت آمریکا به ریاست «جورج بوش» در مراسم اسکار حضور نخواهد یافت. کوریسماکی در سال ۲۰۰۲ جشنواره فیلم نیویورک را نیز در حمایت از عباس کیارستمی و عدم صدور به‌موقع ویزا برای حضور او در جشنواره، بایکوت کرد.



نحوه خرید کتاب:

به منظور خرید کتاب «سینمای آکی کوریسماکی؛ ماجرا‌های یک فیلم‌سازِ مُخالف‌خوان»‏
مبلغ 100 هزار تومان (قیمت پشت جلد کتاب + هزینه ارسال) را به شماره کارت 6037691667384994 به نام آرش حسنپور ارسال کرده و فیش ‏پرداختی را همراه با مشخصات به شماره 09207901838 تلگرام ارسال نمایید.

 

.‎

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما