اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

از افتتاح سالن نمایش نعمت حقیقی تا اهدای کتابخانه شخصی نعمت حقیقی به خانه سینما

 

یکی از سالن‎های نمایش خانه سینما به نام نعمت حقیقی، فیلمبردار فقید سینما با حضور سینماگران افتتاح شد.

 مسعود کیمیایی

به گزارش آکادمی هنر، در پی نام گذاری سالن جدیدی در خانه سینما به نام نعمت حقیقی، فیلمبردار برجسته سینمای ایران، که روز پنجشنبه 6 مردادماه توسط مسعود کیمیایی و با حضور جمعی از هنرمندان سینما افتتاح گردید، کتابخانه شخصی این هنرمند بزرگ سینما توسط دوست و همکار قدیمی وی عزیز ساعتی به کتابخانه خانه سینما اهدا شد.

عزیز ساعتی در هنگام اهدای این مجموعه کتاب گفت: نعمت روزهای بسیاری را در این ساختمان برای حل مشکلات همکاران خود و انجام خدمات صنفی گذراند . چه در زمانی که این ساختمان محل ایران فیلم سابق بود و چه زمانی که با کوشش خود اهالی سینما به خانه سینما تبدیل شد و درست در همان اتاقی که سالها محل فعالیت صنفی انجمن فیلمبرداران سینمای ایران بود و خود نعمت حقیقی ریاست آن را به عهده داشت حال سالنی با نام نعمت حقیقی به بهره برداری رسیده،  که امیدواریم نامش و خدماتش به صنف و همکارانش سرلوحه کاری یارانش و همکارانش باشد.

مسعود کیمیایی و بهروز افخمی در سالن نعمت حقیقی

 

لازم به ذکر است سالن نمایش نعمت حقیقی واقع در طبقه دوم ساختمان بهار با همکاری و مساعدت جناب آقای مهندس مسچی مدیر عامل موسسه سینما شهر به بهره برداری رسیده است. در روز افتتاحیه که مصادف با سالروز تولد مسعود کیمیایی بود دوستانش برای او جشن تولدی کوچک برگزار کردند تا روز خاطره انگیزی در خانه سینما رقم خورد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: محمد حسین آبادی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما