گزارش کامل مراسم پایانی پانزدهمین جشن سینمای ایران + برگزیدگان + عکس های مراسم

 

پانزدهمین جشن سینمای ایران در عمارت مسعودیه جمعه 25 شهریورماه 1390 قرار بود در ساعت 20:30 برگزار شود. از ساعت 20 سعی کردیم در محل حاضر باشیم. با این‎که اغلب خیابان‎های تهران به دلیل برگزاری شهرآورد تیم‎های آبی و قرمز پایتخت خلوت است خیابان ملت حال و هوای دیگری دارد. نیروهای انتظامی هم برای برقراری نظم در اطراف خیابان حاضر شده‎اند تا این جشن برگزار شود. در کنار آب‎نما جایگاه خبرنگاران روبروی اسکوربورد واقع شده که البته درخت بزرگی هم در روبرویمان قرار دارد که کمی دیدمان را مخدوش کرده است. نزدیک برگزاری مراسم است؛ میهمانان برخلاف مشتاقان سینما بدقولی کرده‎اند و این‎طور که معلوم بود نمی‎شود بدون حضور کاندیدها و میهمانان سرشناس جشن آغاز شود و همین اتفاق افتاد و در حال حاضر به ساعت 21 نزدیک می‌شویم.

عکس های پانزدهمین جشن سینمای ایران 

در ساعت 21 با وجود این‌که در سمت دیگر عمارت هنوز افرادی در حال وارد شدن هستند و نظم فعلا برقرار نیست مراسم با پخش سرود ملی آغاز شد و پس از آن تلاوتی چند از کلام الله مجید در محوطه طنین انداز شد و سکوت را به همراه آورد. پس از قرائت قرآن کلیپی از سینماگران درگذشته در سال پیش به نمایش درآمد. از مجری خبری نیست و صدایی به عنوان مجری مراسم پخش شد که چنین گفت: «خانم‌ها و آقایان به دنبال من نگردید پیدام نمی‌کنید. چی کار دارید من کی‌ام، مجری‌ها امشب به دلایلی نیامده‌اند. یکی تصادف کرده، یکی استعفا داده؛ مهم نیست من کی‌ام و مهم این است که ر جمعه شبی زیبا کنار هم هستیم. من به عنوان مجری قرار بود یک حرفایی بزنم ولی نمی‌زنم و از هنرمندان می‌خواهم که اگر قرار شد روی استیج بیایند از اون حرفا نزنید این‌جا میدان بهارستانه و از لحاظ سوق‌والجیشی جای خطرناکی است.»

 

پس از دقایقی کیومرث پوراحمد دبیر «پانزدهمین جشن سینمای ایران»روی صحنه آمد و از یاران خود در برگزاری این جشن تشکر کرد و گفت: «از جلال شمسیان مدیر عامل شرکت «نوین عرفا» حامی مالی جشن برای حمایت ها و کمک موثری که در استقلال خانه سینما داشتند سپاسگذارم. ایشان عضو خانواده خانه سینما هستند. سپاس از پایمردی محمد مهدی عسگرپور و فرهاد توحیدی و تشکر از بچه‎های خانه سینما و همچنین سپاس ویژه از مازیار میری مدیر اجرای جشن دارم. بسیاری از اتفاقات و ابتکاراتی که دراین جشن رخ داد، بستگی به او دارد.»
او با تشکر از داوران جشن سینمای ایران ادامه داد:«باید خیلی حقیر باشم که دلخوری شخصی ام را در آرای هیات داوران اعمال کنم که البته نمی توانستم این کار را انجام دهم و اگر می توانستم وای به حال 143 داوری که همه از بچه های شریف و خبره سینما هستند که یا از اهالی خانه سینما یا با آن دمخور هستند.»
پوراحمد با اشاره به سختی‎هایی که برای برگزاری جشن متحمل شده‎اند، تاکید کرد: «مازیار همه چیزهای ناخوشایند را شنید و تحمل کرد اما تو باید بدانی که این اعتراض‎ها به تو (مازیار) نبود و به همه 143 داور بود. تمامی اهالی خانه سینما مثل هم نیستند و درک و منطق یکسانی ندارند.»

در ادامه مراسم کمال تبریزی و حسن پورشیرازی برای اهدای جوایز بهترین عنوان‎بندی، تیزر و آنونس دعوت شدند و تبریزی با اشاره به صحبت‎های مجری مراسم گفت: « فکر می کنم اینجور که ایشان شروع کردند دوستان بعدی که اینجا می آیند باید یک چسب روی دهانشان بزنند»

دیپلم افتخار بهترین عنوان‌بندی: شهاب نجفی (خیابان‌های آرام)

دیپلم افتخار بهترین آنونس: میثم ملایی (آخرین سرقت)

دیپلم افتخار بهترین تیزر: امیر شروان خاقانی (سیزده 59)

 

علیرضا خمسه و مجید اخوان در ادامه دیپلم افتخار را در بخش پوستر به آرش صادقی برای یه حبه قند و علیرضا نصرتی برای جدایی نادر از سیمین اهدا کردند و تندیس شایستگی جشن سینمای ایران و دیپلم افتخار به علی نیک رفتار برای یه حبه قند تعلق گرفت. خمسه هم با اشاره به صحبت‎های جهانگیر کوثری در جشن سال گذشته گفت: «دبیر جشن بزرگ سینمای ایران سال گذشته دوست بزرگوارم آقای فرهاد توحیدی بود و آقای کوثری در جشن پارسال گفتند همه چیز این جشن خوب است اما دبیر قد کوتاهی دارد امسال بلندترین دبیر را تقدیم کردیم و امیدواریم که مقبول افتد.»

 

مهدی فخیم زاده و غلامرضا موسوی برای اهدای جوایز آثار اول روی سن حاضر شدند.

دیپلم افتخار بهترین کارگردان انیمیشن: وحید نصیریان (انیمیشن قلب سیمرغ)

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم اول: امیر ثقفی (مرگ کسب و کار من است)

دیپلم افتخار بهترین فیلم اول: آینه‌های روبرو ساخته نگار آذربایجانی به تهیه کنندگی فرشته طائرپور

مهدی فخیم زاده فرشته طائرپور 

فرشته طائرپور پس از دریافت جایزه گفت: «این جایزه برای این ارزش دارد که بیش از 100 داور حرفه ای خانه سینما فیلم ها را به طور تخصصی در سه ماه مورد بررسی قرار داده اند. اولین بار است که تندیس خانه سینما را می گیرم چون بیشتر فیلم کودک می سازم و در جشن خانه سینما فیلم کودک چندان دیده نمی شود. اما حالا برای من جایزه گرفتن همانقدر شیرین است که جایزه دادن و اجازه می ‎خواهم با همه ارزش‎هایی که این جایزه دارد آن را به کارگردان خوب سینمای ایران نه به این دلیل که درخشان‎ترین فیلم‎ها را ساخته بلکه به دلیل مدیریت لحظه به لحظه این جشن تقدیم کنم و به دل شکسته، او احترام بگذارم و امیدورام باشم که از سختی‎ها وتهمت ها خسته نشود و باز هم جشن‎هایی را ببنیم که مازیار میری برگزار می‎کند و بداند که ارزش این جشن خیلی از جشن های دیگر بیشتر است.»
میری هم در پاسخ به او گفت:«این جایزه شایسته شماست برای سال ها تلاش در سینمای ایران.»

 

در ادامه مراسم فرهاد توحیدی و محمدمهدی عسگرپور نشان ویژه این جشن را به جلال شمسیان مدیرعامل شرکت نوین عرفا که  حامی بزرگ جشن سینمای ایران بود اهدا کردند.

محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما  به نمایندگی از جامعه اصناف  سینمایی روز ملی سینما را تبریک گفت او ادامه داد: «از همه عزیزان عضو خانه سینما که در این دو سال گذشته یار و یاور هیئت مدیره بودند و باعث شدند تلاش‎ها نتیجه بدهد و خانه بماند تشکر می‎کنم. همچنین از آقایان پوراحمد و میری که تلاش زیادی کردند  تا جشنی در خور شان خانواده بزرگ سینمای ایران برگزار شود، تشکر می‎کنم.»
او ادامه داد: «خدا را شکر می‎کنم که امکان برگزاری این جشن را بعد از مسائل و مشکلاتی که داشتیم، فراهم کرد در شرایطی که امکان بررسی شرایط محیط زندگی فراهم نیست و بخش عمده‎ای از این تحلیل شرایط در درون نهادهای دولتی امکان پذیر است و امکان بررسی نهادهای صنفی کمتر وجود دارد بنابراین از خانواده بزرگ سینمای ایران خواهش می‎کنم که امکان بررسی وضعیت، شرایط و رفتارهای صنفی را مهیا کنند تا بتوانیم رفتارهای درست را شناسایی و تقویت کنیم و آن‎چه که باعث بعضی ریزش‎ها در خانه سینما شده را بشناسیم و جلو این اتفاق ناخوشایند را بگیریم و برای ساختن آینده ای بهتر دست به دست هم بدهیم.»


مدیر عامل خانه سینما با یاد کردن از فیلم‎های دفاع مقدس سینمای ایران و یادآوری هفته دفاع مقدس گفت: «فیلم های دفاع مقدس در سینمای ایران فضایی را بوجود آورند که باید سال ها بگذرد تا ما توجه شویم این فیلم‎ها چه ارزش‎هایی را برای سینمای ایران بوجود آوردند.»

عسگرپور با اشاره به همیاری صنفی که در خانه سینما بوجود آمد، تاکید کرد: «باید از انرژی و توان همه افرادی که در خانه سینما هستند استفاده کنیم. همه دیدیم  وقتی که در کنارهم باشیم چطور می‎توانیم خانه را حفظ کرده و به خودمان و تمام نزدیکانمان کمک کنیم و بدانیم که نباید از این دایره (کنار هم بودن) بیرون برویم، چون مزیت‎های زیادی دارد که بخشی از آن‎ها را الان متوجه می‎شویم و بخش دیگری از آن را در آینده شاهد خواهیم بود.»

 

از آنا نعمتی و ابراهیم حقیقی برای اهدای جایزه جلوه‌های ویژه رایانه‌ای دعوت به عمل آمد.

تندیس بهترین جلوه‌های ویژه بصری: امیررضا معتمدی (33 روز)

 

یدالله صمدی و هانیه توسلی برای اهدای جایزه بهترین جلوه‌های ویژه میدانی حاضر شدند.

تندیس بهترین جلوه‌های ویژه میدانی: نجف فتاحی (راه آبی ابریشم)

صمدی از این کار به عنوان یکی از پرمخاطره‎ترین کارها در سینمای ایران یاد کرد که بیشترین تلفات جانی و نقص عضو را در سینمای ایران دارد.

 

جهانگیر میرشکاری صدابردارو منوچهر اسماعیلی دوبلور پیشکسوت  برای اهدای تندیس بهترین صدابرداری روی صحنه آمدند.

تندیس بهترین صدابرداری: مهران ملکوتی (خیابان های آرام)

نیکی کریمی و مسعود بهنام برای اهدای جایزه بهترین صداگذاری روی صحنه آمدند.

تندیس بهترین صداگذاری: امیرحسین قاسمی (اینجا بدون من)

 

ویشکا آسایش و رامبد جوان برایاهدای جایزه طراحی لباس روی صحنه آمدند. رامبد جوان گفت:«خانم آسایش استاد تپق زدن است و زبان  فارسی بیست و ششمین زبان ایشان است.» با این حال آسایش بدون تپق نام برگزیده این بخش را اعلام کرد.

ویشگا آسایش، رامبد جوان و اصغر نژاد ایمانی 

تندیس بهترین طراحی لباس: اصغر نژاد ایمانی (مهتاب روی سکو)

 

پانته آ بهرام و امیر اثباتی برای اهدای  تندیس بهترین طراحی صحنه دعوت شدند.

تندیس بهترین طراح صحنه: آتوسا قلم‌فرسایی (اینجا بدون من)

 

باران کوثری و حامد بهداد جایزه بهترین نقش مکمل زن را اهدا کردند:

نگار جواهریان (اینجا بدون من)

حامد بهداد - باران کوثری و نگار جواهریان در حشن سینمای ایران 

حامد بهداد در حین اهدای جایزه گفت:«به همه کاندیداها و خانم جواهریان تبریک می‎گویم. خانم جواهریان شاید شما دوست داشته باشید از اساتید قابل‎تری این جایزه را بگیرید اما در این جمع کسانی هستند که به استقلال خانه سینما که موضوع مهمی است می‎اندیشند و من هم از طرف آنها این جایزه را به شما می‎دهم.»

نگار جواهریانبرنده تندیس این بخش هم گفت: «خیلی خوشحالم که از شما دو دوست قدیمی این جایزه را می‎گیرم. خیلی ممنونم از هیات داوران، بهرام توکلی و همه گروه سازنده این فیلم. از صبح تا به حال فکر می‎کردم اگر این جایزه را بگیرم چه چیزی می‎توانم بگویم. می‎خواستم به همه کاندیداها ادای عشق و احترام کنم و خیلی چیزهای دیگر بگویم که آدم فکر می‎کند، نباید بگویم اما آنقدر این تندیس را دوست دارم که مثل یلدای اینجا بدون من دوست دارم هرشب آن را بشورم و مثل یلدا می‎گویم که الان خوب می شم. خیلی عادت ندارم تو جمع باشم.»

 

هنگامه قاضیانی و صابر ابر برای اهدای جایزه نقش مکمل مرد به روی صحنه آمدند:

شهاب حسینی (جدایی نادر از سیمین)

صابر ابر و هنگامه قاضیانی و شهاب حسینی در جشن سینمای ایران 

حسینی پس از دریافت تندیس گفت: «تصور نمی‎کنم این تقدیر از یک شخص یا فرد باشد. تقدیر از نوعی نگرش  و تلقی مبتنی بر اعتقادات و باورها است و از این بابت به اصغر فرهادی تبریک می گویم.» او جایزه خود را به کمال تبریزی برای خوبی های زاید الوصفش تقدیم کرد.»

فریبا کوثری و داوود میرباقری برای اهدایتندیس بهترین چهره‎پردازی روی صحنه  آمدند و تندیس شایستگی جشن سینمای ایران و دیپلم افتخار به عبداله اسکندری برای «یه حبه قند» اهدا شد.» میرباقری گفت: «خیلی خوشحالم که امشب این افتخار را دارم که به عبداله اسکندری این جایزه را تقدیم میکنم. او علاوه بر اینکه در کار خودش خلاق و بدعت گذار است در طول 27، 28 سال پیش همیشه مشاور خوبی برای من بوده  و امیدوارم عمرش طولانی باشد و خلاقیتش استمرار داشته باشد و سایه اش بر سر اهالی سینما و اینجانب باشد.»

تندس بهترین چهره پردازی: عبدالله اسکندری (یه حبه قند)

 

شهرداد روحانی و همایون شجریان برای اهدای جایزه بهترین موسیقی دعوت شدند.

تندیس بهترین موسیقی متن: کارن همایونفر (جرم)

 

مهناز افشار و واروژ کریم مسیحی در ادامه برنامه برای اهدای جایزه بهترین تدوین روی سن حاضر شدند. افشار در سخنان کوتاهی گفت: «خوشحالم در جشن سینمای ایران کاندیدا شدم و آرزوی حمایت و محبت و پشتیبانی برای همه دارم.» او خطاب به نگار جواهریان گفت: «نگار عزیز خوشحالم که جایزه گرفتی و بهترین ها را برایت آرزو می کنم. »

تندیس بهترین تدوین: محمد رضا موئینی (سعادت آباد)

موئنی در جشن حاضر نبود و پسرش میثم موئینی جایزه را از طرف پدرش دریافت کرد.

 

مسعود رایگان و علیرضا زرین دست برای معرفی بهترین فیلمبردار دعوت شدند:

تندیس بهترین فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه (اینجا بدون من)

 

رویا تیموریان و همایون اسعدیان برای معرفی بهترین بازیگر نقش اول زن روی سن حاضر شدند:

فاطمه معتمدآریا (اینجا بدون من)

فاطمه معتمد آریا در جشن سینمای ایران 

معتمد آریا خطاب به اسعدیان گفت: «شاید اندازه این جمع نباشد که بگویم خوشحالم از این تندیس. این چیزی شبیه یک مهربانی است. آن چیزی است که سالهاست از دست دادیم و دیگر با هم مهربان نیستیم.»
او با اشاره به معماری عمارت مسعودیه گفت: «این معماری از قلب ما بیرون رفته و این هم از همان فراموشی مهربانی است که موجب شده حتی با محیط هم مهربان نباشیم. امشب با این مجلسی که در شأن سینماست، بعد از سال‎ها به دست خودمان شأن‎مان را به دست آوردیم. این چیزی بود که آقای بهشتی به ما یاد داد تا خانه سینما را بنا بگذاریم تا مستقل شویم و خوشحالم در مقابل آقای بهشتی بگویم خانه سینما مستقل شده. آن‎چه امشب اتفاق می افتد شایسته سینماست که گام به گام رشد کرده و برای سینما ارزش قائل شده است.

معتمدآریا با انتقاد از وضعیت کنونی سینما گفت: «آنچه ما از دست دادیم ممنوعیت ابتذال است. ممنوعیت ابتذال و زشتی و خشم و دشمنی خوب است چون به جایش مهر می‎آید.  این برای من تندیس آشتی است. مدتی است که من با خانه سینما احساس خشم داشتم و البته نه دشمنی و امیدوارم همه ما با همدیگر  کاری کنیم که شأنی را که حالا  به ما برگشته را حفظ کنیم.»

 

رویا تیموریان هم دریافت دو جایزه تندیس شایستگی سینمای ایران و جایزه جشنواره مونترال را به معتمدآریا تبریک گفت و خطاب به جانبازان حاضر در مراسم اظهار داشت: «جشن ما را جانبازان عزیز با حضور با شکوه خود مزین کرده‎اند.»

در ادامه این بخش فرشته طائرپور برای اعطای جایزه جشنواره مونترال به معتمدآریا روی صحنه رفت و معتمدآریا بعد از دریافت جایزه گفت: «برای این جایزه باید از بهرام توکلی تشکر کنم که با همه بداخمی‎ها و بی فرصتی من و شوخی‎هایم کنار آمدند. با افتخار باید بگویم به دلیل کارگردانی توکلی است که این جایزه را گرفتم. او از استثناهای سینماست.»

 

مریلا زارعی و مهران مدیری اهدا کننده تندیس بهترین بازیگر مرد بودند. مدیری گفت: «چه شبی است امشب که کسانی مانند آقای دولت آبادی، منوچهر اسماعیلی و عبدالله اسکندری اینجا حضور دارند و جای عشق همه ما محمدرضا شجریان امشب خالی است.»

رضا عطاران (ورود آقایان ممنوع و اسب حیوان نجیبی است)

رضا عطاران مهران مدیری و مریلا زارعی در جشن سینمای ایران 

عطاران پس از دریافت جایزه گفت: «خیلی خوشحالم جایزه‎ام را از مهران و خانم زارعی می‎گیرم. مهران به گردن ما بچه‎های ساعت خوش خیلی حق دارد.» مدیری هم گفت: «رضا شایستگی این جایزه را دارد و امیدوارم روز به روز جلوتر برود

 

امین تارخ و کامبوزیا پرتوی بهترین فیلمنامه اقتباسی را معرفی کردند:

اینجا بدون من (بهرام توکلی)

 

محمود دولت آبادی و فرهاد توحیدی جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال را اهدا کردند:

جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی)

محمود دولت آبادی فرهاد توحیدی و اصغر فرهادی در جشن سینمای ایران 

دولت آبادی بعد از اعطای جایزه به فرهادی گفت: «شب زیبایی است و دیدن دوستان قدیم و جدید خوشحالم کرده، بعضی ها پیر شدیم و بعضی همانطور مانده اند. وقتی قرار شد اینجا بیایم حدس زدم که باید حرف هم بزنم و متنی نوشتم. او در این متن بااشاره به مقاطعی تاریخ ساز سینمای ایران از فیلمسازان نقاط عطفی با احترام و تجلیل یاد کرد او از سهراب شهیدثالث به عنوان نخستین مبتکر سینمای ایران، ‌ابراهیم گلستان، عباس کیارستمی، ‌امیر نادری، ناصر تقوایی، ‌بهرام بیضائی... یاد کرد.

این نویسندهدر مورد فرهادی گفت: «و سرانجام هم اکنون شوق اندیشنده بیشتری آرزو می‎کنم برای اصغر فرهادی. خوب است امیدوار باشیم که او بتواند به سنجیدگی در خود بنگرد و با وقوف به این‎که اثر او میانگین درست و دقیق از ضدین سینمای ایران،‌ متفاوت بودن و با سینمای عام است، درست میان جا باقی بماند. میانه‎گرایی هم پندی است که ما از آموزگار حکیم خود ابوالقاسم فردوسی آموخته ایم و البته این میانه گرایی آسان نخواهد بود.»

فرهادی هم با اشاره به این‎که برای حضور در این جشن از آلمان به ایران آمده گفت: «دیروز صبح فکر نمی‎کردم امشب اینجا باشم، اما با کمک بچه‎های سینما این اتفاق افتاد و توانستم خودم را برسانم، ولی با دیدن این جمع و صحبت‎های آقای دولت آبادی دیگر خستگی در من نماند. خوشحالم توسط کسی تبرئه شدم که از نوجوانی نظرش برایم الگو بوده. او مرا از این‎که جامعه را از بالا قضاوت می‎کنم تبرئه کرد و خوشحالم این کار را بزرگواری همانند آقای دولت آبادی انجام داد. بعد از امشب به برلین برمی گردم با انرژی بسیار به برلین برخواهم گشت.»

 

کیومرث پوراحمد و حسین یاری برای اهدای تندیس شایستگی بهترین کارگردانی بر روی سن حاضر شدند.

بهترین کارگردانی: اصغر فرهادی (جدایی نادر از سیمین)

پوراحمد در سخنانی گفت: «چند شب با حبیب احمدزاده که کمی شیمیایی شده هم اتاق بودیم و متوجه سختی نفس کشیدن او شدم. این سختی زندگی جانبازان ما را نشان می دهد.» او در مورد فرهادی هم گفت: «زمانی که فرهادی «رقص در غبار» و «شهرزیبا» را ساخت نوشتم که او فیلمساز بزرگی  در ایران خواهد شد و حالا می بینیم او از بزرگان سینمای ایران و جهان شده است.»
فرهادی که به دلیل تذکر مجری نمی‎خواست صحبت کند و مانند سال گذشته حاشیه‎ساز شود گفت: «تصویر امیر نادری را دیدم و یادم آمد بگویم چند هفته قبل چند روزی با هم بودیم و من پرم از افسوس و حسرت که او در جمع ما نیست. بنابراین فکر کردم می توانم از هم نسل و هم دوره او یاد کنم و بخش نقدی جایزه ام را کارگردان فیلم «هفت تیرهای چوبی» (شاپور قریب) تقدیم کنم.»

 

و اما در نهایت برای بهترین فیلم پانزدهمین جشن خانه سینما محمد مهدی عسگرپور، محمدعلی نجفی و ابوالحسن داوودی بر روی سن دعوت شدند.

تندیس بهترین فیلم به جدایی نادر از سیمین اهدا شد.

داودی گفت: «حضور ما سه نفر در اینجا معنای زیادی دارد. این یعنی خانواده سینما می تواند در دوره های مختلف با سلایق متفاوتی کار کند، اما وقتی پای اصول به میان می آید، جانمان را کنار هم می گذاریم. خوشحالم که این جایزه را به اصغر فرهادی اهدا کردم.
اجرای یک قطعه موسیقی با رهبری ارکستر شهرداد روحانی و خوانندگی مهران مدیری، اجرای سمفونی... و اجرای ترانه «ای ایران» با حضور مریلا زارعی، هنگامه قاضیانی، کوروش تهامی، مسعود رایگان، حسن پورشیرازی و صابر ابر  پایان بخش مراسم پانزدهمین جشن سینمای ایران بود.

 

 

چیزی که در مورد این مراسم باید اشاره داشت این است که با وجود کمی کاستی و بی‎نظمی که برخی از آن به خود ما برای دیرآمدن‎ها و هم‎همه‎ها برمی‎گردد پانزدهمین جشن سینمای ایران ما را در اجرای برنامه‎ها یک گام به جلو برد از نورپردازی گرفته تا تنوع برنامه‎ها. از اجرای استاد شهرداد روحانی گرفته تا آتش‎بازی که شاید در قهرمانی تیم‎های فوتبالمان هم به ندرت دیده می‎شود همه به خوبی برگزار شد و امیدواریم خانه سینما هر سال برنامه بهتری را برگزار کند.

 

عکاس: نیوشا توکلیان

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: محمد حسین آبادی