اختصاصی

  • جریانی نو در گالری‌داری هنر اصفهان؛ گفت‌وگو با ژیلا منانی

    «ژیلا منانی متولد اصفهان و فارغ‌التحصیل رشته زمین‌شناسی از دانشگاه اصفهان است. وی به منظور ادامه تحصیل، اقامتی نه ساله در ایتالیا داشته که این اقامت منجر به علاقه‌مندی بیشتر او به هنرهای زیبا شده و نتیجه آن گذراندن دوره‌های آزاد در رشته نقاشی در شهر جِنوای ایتالیا بوده است. وی همچنین چند سال به عنو...
ساناز محمدعلیها

ساناز محمدعلیها

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سمت در آکادمی هنر: روابط عمومی

کارشناس مترجمی زبان انگلیسی

فعالیت ها: مترجم متون هنری / روابط عمومی و بازیگری در تئاتر / خبرنگاری  

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

 

 

به گزارش آکادمی هنر، نشست خبری فیلم سینمایی «خیابان‌های آرام» با حضور کمال تبریزی (کارگردان)، سیدمحمود رضوی مجد (تهیه‌کننده)، حسن معجونی، محمدرضا فروتن، نیکی کریمی (بازیگران) به مدیریت شاهین امین برگزار شد.

ادامه مطلب کمال تبریزی: در فیلم‌های کاملا جدی‌ام هم، شوخی وجود دارد
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

 

 

به گزارش آکادمی هنر، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی سی و سه روز با حضور کارگردان، جمال شورجه، حسن ایوبی، تدوین‌گر، علی دادرس، نویسنده و بازیگرانی چون پی یر داغر و  مدیر نشست محمود گبرلو برگزار شد.

ادامه مطلب شورجه: «سی‌و سه روز» با هدف گیری جهان عرب ساخته شده است
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

 

به گزارش آکادمی هنر، این نشست خبری با حضور بازیگرانی چون قاسم زارع، مهدی میامی، میترا حجار، افسانه ناصری و مهدی عبادتی، محمد قهرمانی (تهیه کننده) ، مهدی صباغ‌زاده (نویسنده و کارگردان) و محمدتقی فهیم به عنوان مدیر نشست در جلسه حاضر بودند.

ادامه مطلب صباغ‌زاده: اگر امکانات بیش‌تری داشتم فیلم بهتری می‌ساختم
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

 

 

به گزارش آکادمی هنر، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی خانه امن است با حضور ناصر رفاهی، علی تقی پور، محمد مختاری، امیر بکان، المیرا ژیان فر، محمد جهان فر، رویا حسینی و طهماسب صلح جو (منتقد) در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

ادامه مطلب رفاهی: «خانه امن است» به حاشیه متفاوتی از دوران جنگ پرداخته است
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (3 رای)

 

گری کارد Gary Card 

از سال 2006، گری کارد، طراح کتاب‌های کامیک، با رنگ‌های زنده‌ی مجسمه‌های دوست داشتنی و بزرگش، چیدمان‌های عجیب و غریبش، به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار گرفت. او نه تنها مجموعه‌هایی را برای کام دس گارسونز، یونیکلو، تاپ شاپ، خانه هلندی، بازار خیایان داور، نایکی، آدیداس، استلا مک کارتنی انجام داده است؛ بلکه آثار او در بزرگ‌ترین و شناخته‌‌شده‌ترین  مجلات مُد و هنرِ دنیا نیز منتشر شده است.

ادامه مطلب وجهی دیگر از گری کارد / مصاحبه با گری کارد در ارتباط با نمایشگاه «جاذبه شگفت‌انگیز پارک مخروبه»
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.33 (3 رای)

 

فیلم بینوایان تام هوپر

 

درست همین چهار روز پیش بود که من در سینما بینوایان Les Miserables ساختة تام هوپر را در سینما آیمکس لیورپول دیدم. خیلی خوش‌شانس بودم که 3 ماه پیش تئاتر بینوایان را در وست راند لندن مشاهده کردم. خط داستانی آن در ذهنم هنوز تازه بود و خیلی هیجان زده بودم که فیلمِ این اثر تا چه حد می‌تواند متفاوت باشد و تئاتر این اثر را در ذهنم با فیلم آن مقایسه می‌کردم. من سینما را با احساس خوبی ترک کردم، در طی فیلم بسیار اشک ریختم، خندیدم و سعی کردم جلوی خود را بگیرم تا با آواز درون فیلم همراهی نکنم. به محض این‌که از سینما به منزل رسیدم، شروع به نوشتن نقدی از این فیلم کردم. اگرچه فکر می‌کردم که ذکر اولین چیزهایی که به ذهنم راجع به فیلم می‌رسید (افکارم) مهم بود، اما دیدم ایده بدی نیست که چند روز قبل از نوشتن نقد صبر کنم و بعد آن را بنویسم. می‌خواستم آن هیجانات اولیه آرام بگیرد و بعد فیلم را در ذهنم کاملاً مرور کنم و تصمیم درستی راجع به آن بگیرم.

ادامه مطلب اثری که به تاریخ خواهد پیوست / نگاهی به فیلم «بینوایان» ساخته تام هوپر
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.40 (10 رای)

فیلم A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence روی اندرسون

تراژدی حکایت از مرگ و پایان دارد و در مقابل کمدی به ادامة زندگی ادامه دارد.
اولین فیلم داستانی و بلند روی اندرسون برای ورود به رقابت شیر طلایی بعد از هفت سال کمدی فاخری به نام نشستن کبوتر روی شاخه بازتابی از زندگی A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence است. کمدی-تراژدی در اساس تلفیقی از جمله فوق است: «همه ما می‌میریم، اما زندگی ادامه دارد».

ادامه مطلب نقد فیلم «نشستن کبوتر روی شاخه بازتابی از زندگی» ساختة روی اندرسون
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.25 (4 رای)

طاهر رحیم در فیلم برش ساخته فاتح آکین

آدولف هیتلر می‌پرسد: «امروز بعد از تمام این اتفاقات "چه کسی" درباره نابودی ارامنه صحبت می‌کند»؟

قتل عام  ارامنه که در سال  1915 توسط عثمانی‌ها صورت گرفته هنوز موضوع جنجالی و البته بحث برانگیز است. به خصوص در ترکیه جایی که مقاومت‌هایی در خصوص پذیرش این جنایت از سوی عثمانی‌ها و شرم این نسل کشی صورت می‌گیرد. فاتح آکین فیلمساز ترک تبار آلمانی این موضوع را نقطه آغازی در پذیرش و از بین بردن حساسیت‌های موجود قرار داده است.

 

ادامه مطلب نقد فیلم برش the cut: حماسه فاتح آکین از نسل کشی ارامنه

تحلیل رویکرد

  • مرگ در برابر رانه‌ی مرگ

    از مؤلفه‌های سینمای دوشان ماکاویف (Dušan Makavejev) علاوه بر مؤلفه‌ی اصلی موج سیاه سینمای یوگسلاوی (اخذ هویت از سمپتوم به­ جای اخذ هویت از سامان نماد...

بانک اطلاعات هنری