درخونگاه - سیاوش اسعدی

درخونگاه سیاوش اسعدی

 

نویسنده: نیما نادری و سیاوش اسعدی


تهیه‌کننده: منصور سهراب‌پور


بازیگران: امین حیایی، ژاله صامتی، مهراوه شریفی‌نیا، نادر فلاح، محمود جعفرى، منصور شهبازى، افشین سنگ چاپ، فاطمه مرتاضى و پانته‌آ پناهى‌ها با حضور جمشید هاشم پور


خلاصه داستان: داستان در دهه 1960 می‌گذرد و در خلاصه آمده، ظهري می آید تا بسازد! اگر نبازد . . .


  • سایر عوامل: مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی، فیلمبرداران: حسن و مهدی اصلانی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: علیرضا صالحی، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، طراح گریم: آرزو حلاجی، مدیر صدابرداری: ناصر انتظاری، مدیرتولید: ناصر ریحان صفت، جانشین تولید: عباس نصرالله، جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: مهرداد ناصری و مشاور رسانه‌ای: روزبه معینی.


    حواشی:
    درخونگاه فرم جشنواره سی و ششم را هم پر کرده بود که از بخش مسابقه جا ماند و به عنوان فیلم رزرو انتخاب شد. حال پس از یکسال خاک خوردن فیلم مجدد آن را به جشنواره سی و هفتم ارائه کرده‌اند.

  • سیاوش اسعدی در دی ماه سال گذشته پس از جاماندن فیلمش از جشنواره سی و ششمین انتقادات تندی از عدم داشتن هدف مشخص در جشنواره و یک جشنواره فرمایشی کرد. اینکه این جشنواره سیمرغش اعتباری ندارد و مثل کارت صدآفرین است. او در همین رابطه گفت به طور معمول 12 فیلم انتخاب شده‌اند و فیلم‌های اصلی هستند و ما ماست و سالاد جشنواره هستیم تا به فیلم‌های اصلی رونق دهیم. حال با گذر یکسال و اینکه جشنواره بی اعتبار است مجدد فیلمش در رقابت شرکت خواهد کرد.

  • از دیگر حواشی این فیلم شکستن پای امین حیایی در آذرماه سال گذشته در حین فیلمبرداری سکانسی در شهر قزوین بود.
درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر