اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

افتتاح کننده کن 65 فیلم برتر جایزه گاتام شد

تازه‌ترین ساخته وس اندرسن جایزه بهترین فیلم بلند داستانی جوایز گاتام 2012 را دریافت کرد.

قلمرو طلوع ماه 

به گزارش آکادمی هنر، بیست و دومین دوره جوایز سالانه فیلم مستقل گاتام دوشنبه شب (سه‌شنبه صبح به وقت ایران) در سیپریانی وال استریت نیویورک برگزار شد. قلمرو طلوع ماه فیلم افتتاحیه شصت و پنجمین جشنواره فیلم کنجایزه بهترین فیلم بلند داستانی را برد.

فیلم جدید وس اندرسن داستان دو عاشق نوجوان است که در دهه 1960 از شهر کوچک خود در نیوانگلند فرار می‌کنند. کلانتر شهر با بازی بروس ویلیس و پدر و مادر دختر بیل مورای و فرانسیس مک‎دارمند برای پیدا کردن آن‌ها وارد عمل می‌شوند. ادوارد نورتن، تیلدا سوئینتن، جیسون شوارتزمن، بیل بالابان و هاروی کیتل دیگر بازیگران قلمرو طلوع ماه هستند که هفتمین فیلم اندرسون است. آخرین اثر اندرسون سال 2009 با نام آقای فاکس شگفت‌انگیز Fantastic Mr. Fox اکران شد. فیلمنامه قلمرو طلوع ماه را اندرسون به همراه رومن کاپولا پسر فرانسیس فورد کوپولا نوشته است. «راشمور»، «خانواده رویال تننبام»، «زندگی در آب با استیو زیسو» و «دارجلینگ لیمیتد» از دیگر ساخته‌های وس اندرسون هستند.

خواهر خواهر تو به کارگردانی لین شلتن با بازی امیلی بلانت، رزماری دوویت و مارک دوپلاس جایزه بهترین گروه بازیگری را دریافت کرد. بلانت و دوویت برای بازی در این فیلم روزی تنها 100 دلار دریافت کردند.

جانوران محیط وحش جنوب جایزه بهترین کارگردان نوظهور را برای بن زیتلین به همراه داشت. زیتلین هم‎چنین اولین جایزه بینگام ری را دریافت کرد که با یک پکیج دوربین به ارزش 60 هزار دلار همراه بود.


امیاتی کورینالدی برای میان ناکجاآباد جایزه بهترین بازیگر نوظهور را برد.

 

چگونه از یک بیماری همه‌گیر جان سالم به در ببریم ساخته دیوید فرانس برنده جایزه بهترین فیلم بلند مستند شد.


مستند «‌Artifact» به کارگردانی جارد لتو که درباره تولید آخرین آلبوم گروه او با عنوان «30 ثانیه به مریخ» است، جایزه فیلم منتخب تماشاگران را دریافت کرد.


جایزه «بهترین فیلمی که در سینمای نزدیک شما اکران نشده» هم به کارتون ساده‌سازی بی‌رویه زیبایی او به کارگردانی ترنس نانس اعطاء شد.


دیوید ا. راسل، مت دیمن، ماریون کوتیار و جف اسکول موسس پارتیسیپنت مدیا در مراسم جوایز گاتام 2012 تقدیر شدند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما