اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«آرگو» و «30 دقیقه بامداد» منتخب انجمن نویسندگان آمریکا شدند

 

فیلم «آرگو» برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی و «30 دقیقه بامداد» برنده بهترین فیلمنامه اصلی از انجمن نویسندگان آمریکا شد.

بن افلک

به گزارش آکادمی هنر، فیلمنامه آرگو که توسط کریس تریور نوشته شده، اقتباسی از اثر آنتونیو ج مندز به نام ارباب تغییر یافته و برگرفته از مقاله مجله   wired به نام «فرار بزرگ» است. این فیلم به کارگردانی بن افلک توسط کمپانی «برادران وارنرز» ساخته شده است.


 

داستان آرگو برداشت به وقایع بحران گروگان‌گیری در سفارت ایالات متحده آمریکا در تهران می‎پردازد که در آن ۶ دیپلمات آمریکایی توانستند از منزل سفیر کانادا در تهران به خارج از ایران بگریزند. در این فیلم بازیگرانی چون بن افلک، آلن آرکین، برایان کرانستون و امید ابطحی به نقش‌آفرینی می‌پردازند. تهیه‌کنندگان این فیلم بن افلک، جرج کلونی و گرانت هسلوف هستند. آرگو نامزد پنج جایزه گلدن گلوب شد که دو جایزه (بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی) را از آن خود کرد، هم‎چنین نامزد هشت جایزه‎ی مختلف در جوایز اسکار ۸۵ام شد.

30 دقیقه بامداد به کارگردانی کاترین بیگلو درباره یک گروه از نیروهای عملیات ویژه است که ماموریت دارند اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده را به دام بیندازند یا بکشند. داستان 30 دقیقه بامداد، نگاهی انتقادی و پرسش برانگیز نسبت به این عملیات محرمانه دارد، عملیاتی که از سوی برخی تحلیلگران به عنوان یک عملیات دروغین معرفی شد و باعث طرح این تئوری شد که بن‌لادن هنوز زنده است.

جو اجرتن، جسیکا چاستین، ادگار رامیرز، مارک استرانگ، کایل چندلر، نش اجرتن، جنیفر ایلی، هارولد پرینو و فرانک گریلو بازیگران اصلی 30 دقیقه بامداد هستند. همایون ارشادی بازیگر ایرانی هم در این فیلم نقشی کوتاه دارد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما