فهرست ده فیلم برتر اسکار غیر انگلیسی زبان 2020 منتشر شد

اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان 2020



آکادمی اسکار در حالی فهرست اولیه ۱۰ فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بین‌المللی ۲۰۱۹ را منتشر کرد که نام نماینده ایران در میان آن‌ها دیده نمی‌شود.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، با انتشار فهرست کوتاه نامزدهای بخش فیلم بلند بین‌المللی نود و دومین دوره جوایز اسکار، نماینده ایران یعنی «در جست‌وجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی جایی در ادامه رقابت نیافت و فیلم «انگل» (پارازیت) ساخته بونگ جون هو برنده نخل طلای کن شانس اصلی بردن جایزه به شمار می‌رود.



در کنار «انگل»، «رنج و افتخار» ساخته پدرو آلمادوار از اسپانیا و «بینوایان» ساخته لادج لی از فرانسه، «پرنده رنگین» ساخته واتسلاو مارهول از جمهوری چک، مستند «سرزمین عسل» از مقدونیه شمالی ساخته تامارا کوتفسکا و لوبومیر استفانوف که جایزه بزرگ داوران بخش مسابقه فیلم‌های مستند جشنواره ساندنس را برده، «بدن مسیح» ساخته یان کوماسا از لهستان که برنده جایزه سینماهای اروپای امسال شد، «قد بلند» از روسیه به کارگردانی کانتمیر بالاگوف که جایزه بهترین کارگردان بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن را برد از دیگر رقبای امسال بخش فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۰ هستند.



دیگر فیلم‌هایی که در این فهرست جای گرفته‌اند عبارتند از: «آتلانتیک» از سنگال به کارگردانی ماتی دیوپ برنده جایزه بزرگ جشنواره کن امسال که از امیدداران آفریقایی است، «حقیقت و عدالت» به کارگردانی تانل توم از استونی و «آن‌ها که ماندند» از مجارستان به کارگردانی بارنابش توت.



این فیلم‌ها از میان ۹۱ فیلم که آکادمی حضور آنها را تایید کرد، انتخاب شده‌اند.«شیردل» از نیجریه و «جوی» از اتریش به خاطر این که بخش کمتر دیالوگ‌هایشان به زبان غیرانگلیسی بود، از سوی اسکار از این رقابت جای ماندند.



پنج نامزد اصلی اسکار غیر انگلیسی زبان 2020، ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۳ دی) همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.



نود و دومین دوره جوایز اسکار یکشنبه ۹ فوریه ۲۰۲۰ (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن به‌وقت ایران) در سالن دالبی تیاتر در هالیوود برگزار می‌شود.


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر