اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

خرس طلایی برای «مسئله بچه»/ پناهی خرس نقره‌ای گرفت /«دایره شکسته» بهترین فیلم پانوراما + شرح کامل


شصت و سومین جشنواره فیلم برلین، با اهدای خرس طلایی خود به فیلمساز جوان رومانیایی برای فیلم مسئله بچه ساعاتی پیش به کار خود پایان داد.

child's pose مسئله بچه

به گزارش آکادمی هنر، فیلم مسئله بچه Child's Pose  داستان شخصی به نام باربو را روایت می کند که در یک شب سرد با اتوموبیل‌اش با سرعت بسیار بالاتر از حد مجاز به یک پسر بچه برخورد می کند. پسر بچه می میرد و زندانی طولانی در انتظار باربو است، اما نفوذ او و تلاش برای خریدن والدین بچه، باقی فیلم را رقم می زند.


 

جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم An Episode in the Life of an Iron Picker ساخته دنیس تانوویچ فیلمساز برجسته بوسنیایی تعلق گرفت. این فیلم داستان زوج فقیری با دو دختر را روایت می کند که ناگهان زن می فهمد که بچه ای که با خود حمل می کند مرده است و به سرعت باید عمل جراحی بر روی او صورت بگیرد، اما آنها پول این عمل را ندارند.

جایزه خرس نقره ای بهترین کارگردان به دیوید گوردون گرین برای فیلم شاهزاده بهمن رسید. این فیلم زندگی آلوین و رانس، دو شخصیتی که زندگی در یک جنگل دورافتاده را برگزیده اند دنبال می کند.

 

خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه به فیلم پرده ساخته جعفر پناهی و کامبوزیا پرتوی رسید که پرتوی همکار پناهی جایزه را دریافت کرد. پرده داستان مردی را روایت می‌کند که بخاطر سگ کشی به ویلایی در شمال می‌گریزد در حالی که به خاطر این موضوع با پلیس درگیر شده و نیاز به مخفی شدن دارد. دختری در گریز از دست ماموران به خانه او پناه می‌برد. در ادامه فیلم می‌فهمیم که این دو شخصیت که یکی نویسنده است و دیگری خبرنگار، زاده ذهن فیلمساز یعنی جعفر پناهی هستند که حق کار ندارد و برای ادامه کار یا رها کردن زندگی، در تردید به سر می‌برد.

 کامبوزیا پرتوی

جایزه بهترین بازیگر زن به پائولینا گارسیا برای فیلم گلوریا از شیلی و جایزه بهترین بازیگر مرد، به نظیف موجیک برای فیلم An Episode in the Life of an Iron Picker رسید.

 

فیلم بلژیکی «سقوط دایره شکسته» در بخش پانورامای جشنواره برلین به عنوان بهترین فیلم معرفی شد. فیلم «سقوط دایره شکسته» به کارگردانی «فلیکس ون گرونینگن» عنوان بهترین فیلم را از بخش پانورامای جشنواره فیلم برلین کسب کرد. با اعطای این جایزه، این فیلم از حمایت شبکه سینمایی اروپا برای کمک به اکران بهره خواهد برد.

جایزه خرس نقره ای آلفرد بائر که به نام بنیانگذار جشنواره اهدا می شود به فیلم ویک و فلو یک خرس دیدند تعلق گرفت.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما