اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

زمان نمایش فیلم‌های ایرانی در جشنواره کن ۲۰۱۷

 

 

هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، زمان و تاریخ نمایش فیلم‌های حاضر در بخش‌های گوناگون این رویداد سینمایی را منتشر کرد.


به گزارش آکادمی هنر و به نقل از سایت جشنواره کن، در فاصله چند روز به آغاز هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، زمان و تاریخ نمایش فیلم‌های حاضر در جشنواره شامل نمایندگان سینمای ایران اعلام شد.

 

سینمای ایران امسال نماینده‌ای در بخش رقابتی اصلی (نخل طلا) جشنواره کن نخواهد داشت اما فیلم «لِرد» ساخته محمد رسول‌اف نماینده ایران در بخش رقابتی «نوعی نگاه» خواهد بود.

 

«لِرد» (به معنی ته نشست مایعات) عنوان ششمین فیلم سینمایی محمد رسول‌اف است که پس از چند سال دوری از تولیدات رسمی سینمای ایران، زمستان سال گذشته با دریافت پروانه ساخت در سکوت خبری، مقابل دوربین رفت و روایتگر داستان مردی به نام رضا است که برای اداره‌ی مزرعه‌ی خود، در زنجیره‌ی روابط فاسد محلی گرفتار شده است.

 

این فیلم روز ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت) و در سومین روز جشنواره در دو سانس ۱۱ و ۱۶:۳۰ در سالن «دبوسی» جشنواره به روی پرده می‌رود. «لِرد» یک نمایش هم روز ۲۰ می در سالن «بازین» جشنواره خواهد داشت.

 

فیلم «وقت نهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی به عنوان یکی از ۹ فیلم بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه جشنواره کن برای نخل طلای بهترین فیلم کوتاه رقابت می‌کند. مجموعه ۹ فیلم بخش رقابتی کوتاه جشنواره کن روز ۲۷ می (۶ خرداد) در دو سانس ۱۱ و ۱۶ در سال «دبوسی» و «بونوئل» جشنواره به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

همچنین فیلم «حیوان» ساخته بهرام و بهمن ارک نیز که در بخش سینه‌فونداسیون جشنواره کن پذیرفته شده است، نیز روز ۲۴ می (سوم خرداد) در سالن «بونوئل» جشنواره رونمایی می‌شود.

 

فیلم «۲۴ فریم» آخرین ساخته عباس کیارستمی هم امسال به مناسبت هفتادمین سالگرد برگزاری جشنواره فیلم کن روز ۲۳ می (دوم خرداد) ساعت در «گرند لومیر» سالن اصلی کاخ جشنواره و دومین نمایش خود را نیز روز ۲۴ می (سوم خرداد) در سالن سینمایی «Soixantième» به روی پرده می‌رود.

 

فیلم «آن‌ها» ساخته آناهیتا قزوینی‌زاده هم که به عنوان یکی از فیلم‌های بخش نمایش‌های ویژه کن ۲۰۱۷ انتخاب شده است، نیز روز ۱۹ می ساعت ۱۹:۱۵ در سالن «SOIXANTIÈME» جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ می (۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود و امسال «پدرو آلمادوار» کارگردان مطرح اسپانیایی ریاست هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.

 

«کریستین مونجیو» کارگردان رومانیایی عهده‌دار ریاست هیئت داوران بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه و سینه‌فونداسیون است و «اوما تورمن» نیز رئیس داوران بخش «نوعی نگاه» است.

 

همچنین «ساندرین کیبرلن» بازیگر فرانسوی نیز در راس هیات داوران جایزه «دوربین طلای کن» ویژه بهترین فیلم اول جشنواره قرار دارد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما