خبرهایی از کن 2011: «نیمه‎شبی در پاریس» افتتاح‎کننده؛ تقدیر از ژان پل بلموندو، رابرت دنیرو ریاست هیئت داوران و امیر کاستاریکا

امیر کاستاریکاامیرکاستاریکا رئیس هیئت داوران بخش Un Certain Regard شصت و چهارین دوره جشنواره کن شد و در این دوره از ژان پل بلموندو بازیگر فرانسوی تقدیر خواهد شد.

به گزارش پایگاه پژوهشی، تحلیلی، خبری و آموزشی آکادمی هنر، در راستای پوشش مهمترین رویدادهای جهان به صورت اختصاصی این رسانه قصد دارد شصت و چهارمین دوره فستیوال فیلم کن را پوشش دهد. لذا در این رابطه دو خبر از قبل که منتشر نشده بود را در کنار دو خبر جدید دیگر قرار داده‎ایم.

 


خبرهای جدید:

ژان پل بلموندو بازیگر سرشناس فرانسوی که همكاري با كارگردانان بزرگي چون ژان لوك گدار، كلود للوچ، ويتوريو دسيكا، آلن رنه و ژان پير ملويل را در کارنامه دارد در شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

 

 

امیر کاستاریکا کارگردان صربستانی که دو بار برنده نخل طلای کن شده است در کن 2011 به عنوان رئیس داوران بخش Un Certain Regard برگزیده شد. در این بخش قرار بر رقابت 20 فیلم تجربی از سراسر جهان می‎باشد که در سالن Salle Debussy به نمایش در می‎آیند.


 

 

اما دو خبر قدیمی‎تر که در زمان واقعی منتشر نشد:

 

نیمه شبی در پاریس ساخته وودی الن 

فیلم نیمهشبی در پاریس Midnight in Paris چهل و یکمین فیلم وودی آلن به عنوان افتتاح کننده شصت و چهارمین دوره جشنواره کن انتخاب شده است. وودی آلن قرار بر ساخت این کمدی رومنس در سال 2006 داشت اما به دلیل مشکلات مالی نتوانست فیلم را در زمان دلخواه بسازد تا اینکه فیلمش برای اکران سال 2011 آماده شد. در این فیلم ستاره‎های پرشماری از جمله راشل مک‎آدامز، ماریون کاتیلارد، کارلا برونی (همسر سارکوزی رئیس جمهور فرانسه)، اوون ویلسون، مایکل شین و آدرین برودی ایفای نقش کرده‎اند.

 

رابرت دنیرو یکی از اساطیر بازیگری سینما ریاست شصت و چهارمین دوره هیئت داوران جشنواره کن را برعهده گرفت. این بازیگر پس از شون پن در سال 2008 و تيم برتون در سال 2010، سومين سينماگر آمريكايي است كه طي چهار سال گذشته رياست هيات داوران جشنواره كن را برعهده مي‌گيرد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر