اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن با فیلم ترسناک جیم جارموش افتتاح خواهد شد

فیلم مرده ها نمی میرند جیم جارموش



صبح امروز روابط عمومی این جشنواره فیلم جارموش به نام را که در بخش رقابتی نیز حضور دارد به عنوان افتتاح کننده انتخاب کرد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از روابط عمومی جشنواره کن، «مرده‌ها نمی‌میرند» The Dead Don't Die سیزدهمین ساخته جیم جارموش اولین فیلم رقابتی و افتتاح کننده جشنواره کن 2019 خواهد شد. پیش از این جارموش «تنها عشاق زنده ماندند» را در زیرژانر خون آشام ساخته بود. آدام درایر، بیل مورای، تیلدا سوئینتون و استیو بوشمی بازیگران این فیلم هستند



در خلاصه داستان جدیدترین ساخته «جیم جارموش» کارگردان آمریکایی آمده است: در شهر خواب آلود و کوچک «سنترویل» چیزی سر جایش قرار ندارد. ماه بسیار بزرگ و نزدیک است و ساعت‌های روز غیرقابل پیش بینی شده است و حیوانات رفتارهای غیرمعمول از خود نشان می‌دهند و هیچ کس نمی‌داند دلیل این اتفاقات چیست. گزارش‌های خبری ترسناک و دانشمندان نگران هستند اما هیچکس اتفاقات بسیار خطرناک و عجیب و غریبی که قرار است در شهر اتفاق روی دهند را پیش‌بینی نمی‌کند. مرده‌ها از گور بر می‌خیزند و وحشیانه به شهر و موجودات زنده حمله می‌کنند و شهروندان برای بقای خود باید بجنگند.

این فیلم را می توان ادای دین جارموش به فیلم کالت ژانر یعنی شب مردگان زنده از جرج رومرو دانست. «مرده‌ها نمی‌میرند» همزمان با نمایش در افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۱۹ در تاریخ ۱۴ می، در سینماهای فرانسه نیز اکران عمومی خود را آغاز می‌کند و از ۱۴ ژوئن نیز در سینماهای آمریکا و در ادامه در سطح جهان به نمایش گذاشته می‌شود.



هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۴ تا ۲۵ می (۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد) در کشور فرانسه برگزار می‌شود و «الخاندرو گونزالز ایناریتو» کارگردان برنده اسکار مکزیکی ریاست هیأت داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما