اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزارش نشست «درخت زندگی» ساخته ترنس مالیک با حضور برد پیت در کن 2011


پس از یک سال انتظار تیری فرمو و دیگر دست اندرکاران سینما فیلم کارگردان کم‎کار آمریکا ترنس مالیک در کن با استقبال فراوان به نمایش درآمد. فیلمی که مدت‎ها از آن صحبت شده بود و در اغلب نظرسنجی‎ها علاقه‎مندان سینما اشاره داشتند بی‎صبرانه در انتظار تماشای آخرین ساخته مالیک هستند. ساعاتی پیش درخت زندگی The Tree of Life در جشنواره کن اکران شد و آن‎قدر جمعیت برای تماشای آن زیاد بود که برخی پشت درب‎های بسته ماندند. در این نشست که ترنس مالیک کارگردان فیلم حضور نیافت، افرادی چون برد پیت و جسیکا چستین بازیگران و هر چهار تهیه کننده به نام‎های دد گاردنر، بیل پولاد، سارا گرین و گرنت هیل حاضر شدند. 

برد پیت در نشست مطبوعاتی درخت زندگی در کن

 

برد پیت در ابتدای این نشست در مورد فیلم چنین گفت: «اگر بخواهم از شرایط خلاقه فیلم صحبت کنم شاید چندین روز به درازا بکشد. فیلمنامه بسیار شگفت‎انگیز و قوی نوشته شده بود اما در صحنه مالیک نمی‎خواست کورکورانه از روی آن جلو برود. او سعی داشت این خطوط را اسیر حقیقت کند. به همین دلیل حس سرزندگی در فیلم دیده می‎شود و در رأس این خلاقیت‎ها فیلم تقریبا تماما در مکان‎های طبیعی با نور طبیعی روز فیلمبرداری شده است.» او پس از مکثی چنین ادامه داد: «فیلم یک محصول جهانی است و ترنس مالیک می‎خواست حرف‎هایی را برای تمام فرهنگ‎ها داشته باشد.»

پس از صحبت‎های پیت، خبرنگاری از بیل پولاد یکی از تهیه کنندگان سؤال کرد چرا مالیک در نشست حاضر نشده است و او چنین پاسخ داد: «او دوست ندارد در مورد فیلمش صحبت کند و تمایل دارد هر کسی با فیلمش به مثابه شعری مواجه شود و تفسیر خودش را داشته باشد.»

 

برد پیت و جسیکا چستین بازیگران فیلم the tree of life در کن

 

در ادامه نشست جسیکا چستین در مورد همکاریش با ترنس مالیک توضیح داد: «من با ترنس سه ماه قبل از این‎که فیلمبرداری آغاز شود کارم را شروع کردم. او به من پیشنهاد کرد که روی نقاشی‎هایی از مناظر شگفت‎آور طبیعت مطالعه کنم. در طول کار اصلا ما به فرجام فیلم فکر نمی‎کردیم. ما خواستیم زندگی خودش پیش برود. مثلا یک جایی پروانهای بر روی دست من نشست و این اصلا در فیلمنامه نبود اما ترنس یک خلاقِ و خواست این در ان لحظه اتفاق بیفتد.»

 

بیل پولاد پس از صحبت‎های چستین در مورد خود مالیک توضیح داد: «او یکی از آن اشخاصی است که از هر کسی مشورت می‎گیرد. وقتی فیلمبرداری آغاز شد او دوست داشت بداند که داستان چه تأثیری شخصی بر ما گذاشته است. او عاشق شنیدن نظر دیگران در مورد هر چیزی است.به همین دلیل از چند تدوینگر استفاده می‎کند. او عاشقانه در هر لحظه‎ای یک انرژی تازه دارد.»

 

برای پیگیری مشروح کامل این نشست به فایل صوتی جلسه که در زیر برای دانلود قرار گرفته است مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما