سایه سنگین تروریسم بر روی جشنواره فیلم «کن» ۲۰۱۶

 

 

در حالی که دیگر چیزی به آغاز جشنواره بین المللی فیلم کن باقی نمانده، فعالیت های امنیتی برای برگزاری آن افزایش پیدا کرده است.

 


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از ورایتی، برنارد کازنو وزیر داخلی کشور فرانسه روز دوشنبه از افزایش تهدیدات تروریستی علیه این کشور اروپایی خبر داد. در این شرایط مسئولان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کن، بالاترین سطح مسائل امنیتی را در فستیوال امسال اجرا خواهند کرد. به طوری که هر روز ماموران بمب یاب در جشنواره حضور خواهند داشت. 

 

گفته می شود کاخ جشنواره هر روز با محافظت ۴۰۰ نیروی امنیتی برنامه های خودش را اجرا خواهد کرد. این در حالی است که صدها نفر به علاوه نیروهای ضربت در تمام طول شهر حضور خواهند داشت. نکته جالب توجه اینجاست که هر ساله به خاطر زرق و برق فراوان جشنواره کن، شاهد دزدی های زیاد طلا و جواهر از اتاق های هتل ها در سطح شهر هستیم. شاید امنیت بالای برگزاری این دوره باعث شود تا سطح این دزدی ها هم کاهش چشمگیری پیدا کند. نکته جالب توجه این است که روز دوشنبه کازنو خود شخصا به کن سفر کرده بود تا جزئیات مسائل امنیتی این شهر را رصد کند و به میهمانان اطمینان خطر دهد.

 

جشنواره بین المللی فیلم کن در دوره شصت و نهم خودش از فردا چهارشنبه ۱۱ می آغاز و تا ۲۲ می ادامه خواهد داشت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر