اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هدیه تهرانی و بستن قرارداد با دو پروژه سینمایی

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی که نزدیک به یک دهه است بسیار کم کار بوده در چند روز اخیر در دو پروژه مهم قرارداد امضا کرده است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، هدیه تهرانی ستاره دهة 1370 که در حال حاضر «آاادت نمی‌کنیم» را روی پرده دارد برای دو فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» و «اسرافیل» قرارداد امضا کرده است.


«بدون تاریخ، بدون امضا» دومین فیلم سینمایی وحید جلیلوند است، که به تهیه کنندگی علی جلیلوند به زودی وارد مرحله تولید خواهد شد. هدیه تهرانی،‌ امیر آقایی، نوید محمدزاده، سعید داخ و جمع کثیری از هنرجویان تئاتر در این اثر سینمایی ایفای نقش خواهند کرد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «کاوه نریمان، یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی ، در محل کارش با جسدی مواجه می شود که وی را پیش از این می‌شناخته است...» برادران جلیلوند پیش از این با فیلم «چهارشنبه ١٩ اردیبهشت» که در زمان اکران با استقبال مخاطبان مواجه شد، جوایز متعدد داخلی و بین المللی را از آن خود کردند .


«اسرافیل» اولین فیلم سینمایی مستانه مهاجر در مقام تهیه کننده خواهد بود که به کارگردانی آیدا پناهنده اوایل مهرماه کلید خواهد خورد. فیلمنامة فیلم نوشتة مشترک آیدا پناهنده و ارسلان امیری است و مستانه مهاجر به عنوان اولین تجربة تهیه کنندگی خود این فیلم را تهیه خواهد کرد. پناهنده سال گذشته با فیلم سینمایی «ناهید» در بیش از سی فستیوال جهانی حضور موفقی داشت و موفق به دریافت جوایز نوعی نگاه فستیوال کن 2015، راجر ایبرت فستیوال شیکاگو، انجمن منتقدین سینمای فرانسه ، بهترین کارگردان فستیوال براتیسلاوا و ...شده است. در این فیلم جز تهرانی، پژمان بازغی و مریلا زارعی نیز قرارداد بسته‌اند.

سایر عوامل این فیلم عبارتنداز: مدیر تولید:حسین بشگر،مدیر فیلمبرداری:مرتضی قیدی،تدوین: هایده صفی یاری،صدابرداران:جهانگیر میرشکاری،مهدی ابراهیم زاده،دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: رضا سخایی،طراح گریم: سودابه خسروی،طراح لباس:سارا صمیعی،عکاس: امید صالحی،مشاور رسانه ای: منصوره بسمل

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما