اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پاسخ خانه سینما به نامه سرگشاده حبیب الله کاسه ساز

 

در پی نامه ی سرگشاده حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده محترم سینما در پاسخ به اظهارات سخنگوی کانون کارکردانان از آن‎جایی که در بخشی از متن نامه ایشان قضاوت ناصوابي صورت گرفته "..پس از این اختلافات این خانه سینما بود که طی نامه ای نماینده خود را فراخواند" كه ناشي از نبود آگاهي به تقدم و تاخر زماني كنش ها و واكنش هاي خانه سينما بوده است. روابط عمومی خانه سینما نامه ای را برای آکادمی هنر برای روشن شدن اذهان عمومی فرستاده است که متن نامه بدین شرح است.

 

 

«خانه سینما پس از آنی که مشاهده كرد نماينده معرفي شده خانه سينما  توسط مدیرکل  نظارت و ارزشيابي طی دو جلسه تشکیل شده شورای پروانه فیلم سازی  برای شرکت در جلسه دعوت نشده است از نماینده دیگر خود خواست كه تا زمان پذیرش هر دو نماینده جامعه اصناف سینمایی توسط اداره کل نظارت و ارزشیابی از حضور در جلسات شورای پروانه فيلمسازي خودداری کند بر این اساس آنکه اراده ی حذف نمایندگان اصناف را در مجامع سینمایی برعهده داشته خود مسئولیت قانونی خويش را در عمل به آيين نامه مصوب هيات وزيران فروگذارده است. هیات مدیره خانه سینما از آن تاريخ(آبان ماه سال گذشته )چه در دیدار خود با معاونت سینمایی (آذرماه) و چه در بازدید ایشان خردادماه سالجاري بر این نکته (حضور نمایندگان اصناف در مجامع تصمیم گیری مصرح درمقررات) تاکید كرده و معاون محترم سينمايي نیز قول مساعدت دادند که سوگمندانه تا این زمان اعلام واعلاني مبني بر پذیرش هر دو نماينده خانه سينما توسط  اداره کل نظارت  و ارزشيابي به خانه سینما واصل نشده است.بديهي است همانطور كه پيشتر هم اعلام شده با قبول نمايندگان خانه سينما از سوي اداره كل نظارت و ارزشيابي، جامعه اصناف سينمايي ظرف 72 ساعت كاري نمايندگان خود را براي شركت در شوراي پروانه فيلمسازي معرفي خواهد كرد.

در پایان از جناب کاسه ساز تهیه کننده محترم سینما دعوت می شود تا توضیح این روابط عمومی را که در مورخ 25 فروردین ماه 1389 منتشر شده است را مطالعه کنند.»

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما