اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«جورج واشنگتن» به سینما می‌آید!

 

 

مارتین اسکورسیزی - کارگردان سرشناس سینما - فیلم زندگی «جورج واشنگتن»، اولین رییس جمهور آمریکا را می‌سازد.

 
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، مارتین اسکورسیزی، کارگردان اسکاری هالیوود در پروژه جدید خود به سراغ زندگی جورج واشنگتن - اولین رییس جمهور ایالات متحده آمریکا - می‌رود. این فیلم که «ژنرال» نام دارد‌، درباره دوران جنگ‌های انقلابی و رهبری واشنگتن در این برهه زمانی است.

گفته می‌شود سازنده «گرگ وال استریت» برای نگارش فیلمنامه این اثر با «آدام کوپر» و «بیل کالج» مذاکره کرده است. این پروژه سینمایی پیش از این قرار بود توسط «دارن آرنوفسکی»، دیگر کارگردان مطرح سینما ساخته شود. «ژنرال» دومین فیلمی است که درباره زندگی این شخصیت سیاسی آمریکا ساخته می‌شود. «ویرجینیایی‌ها» با بازی «بردلی کوپر» اثر سینمایی دیگری است که به زندگی «واشنگتن» پرداخته است.

گفته می‌شود «اسکورسیزی» فیلم دیگری را نیز در دست ساخت دارد که در آن قرار است دوباره از «لئوناردو دی کاپریو» بازی بگیرد. ستاره «تایتانیک» و «گرگ وال استریت» قرار است در این اثر زندگینامه‌ای، نقش «اچ.اچ هولمز»، یک قاتل زنجیره‌ای را ایفا کند.

 

مارتین اسکورسیزی را از مهم‌ترین فیلم‌سازان آمریکایی در سطح دنیا می‌دانند که عشق و علاقه فراوان و دیوانه‌وارش به سینما همواره زبانزد بوده است؛ تا جایی که کسی نیست که نداند سینما مترادف است با نام یکی از مهم‌ترین عشاقش یعنی «مارتین اسکورسیزی».

اسکورسیزی را با فیلم‌های ماندگارش چون «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «رفقای خوب» و البته دوستی و همکاری متناوب با بازیگر بزرگ سینما «رابرت دنیرو» می‌شناسند.

«تنگه وحشت»، «عصر معصومیت»، «کازینو»، «دار و دسته نیویورکی»، «هوانورد»، «مُردگان»، «جزیره شاتر»،‌ «هیوگو» و «گرگ وال‌استریت» از دیگر ساخته‌های این کارگردان آمریکایی هستند.

فیلم «سکوت» جدیدترین ساخته این کارگردان کهنه‌کار سینمای جهان خواهد بود که در آن «لیام نیسون»، «آندرو گارفیلد» و «آدام درایور» ایفای نقش خواهند کرد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما