اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دو مسئول اشتباه فاحش اسکار ۲۰۱۷ از کار اخراج شدند

 

 

دو نفری که مسئولیت اشتباه فاحش در اعلام برنده جایزه بهترین فیلم اسکار را بر عهده داشتند اخراج شدند. در مراسم اهدای جوایز اسکار ابتدا فیلم «لا لا لند» برنده خوانده شد و لحظاتی بعد «مهتاب» جای آن را گرفت.


شرکت «پرایس‌واترهاوس‌‌کوپرز» که ده‌ها سال است مسئولیت رأ‌ی‌گیری و برگزیدن برندگان اسکار را بر عهده دارد دو کارمند خود را در رابطه با اشتباه بزرگی که در مراسم اسکار ۲۰۱۷ پیش آمد اخراج کرده است. برایان کالینان و مارتا رویز دو کارمند این شرکت که در اهدای جوایز اسکار ۲۰۱۷ در شامگاه یکشنبه ۲۶ فوریه (۸ اسفند) مسئولیت داشتند مراسم اسکار دیگری را تجربه نخواهند کرد. این دو نفر سال‌ها بود که مسئول رساندن پاکت‌های اسامی برندگان به افراد اهداکننده جوایز اسکار بودند. اشتباه این دو باعث شد که در مهم‌ترین لحظه مراسم، فیلم «لا لا لند» برنده جایزه بهترین فیلم خوانده شد، در حالی که دقایقی بعد اعلام شد که فیلم «مهتاب» برنده نهایی است.

 

کالینان از سر اشتباه پاکتی که در آن اما استون، بازیگر فیلم «لا لا لند»  بهترین بازیگر زن نقش اصلی خوانده شده بود را به دست وارن بیتی، بازیگر و کارگردان آمریکایی داد. او در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار به همراه فی داناوی، بازیگر آمریکایی مسئولیت اعلام نام برنده بهترین فیلم را بر عهده داشت. چند دقیقه بعد از این اشتباه تاریخی کالینان تصویری از اما استون بعد از برنده شدن در اسکار را توییت کرده بود. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که همین احتمالا باعث شد که حواس او به قدر کافی بر روی کارش جمع نباشد.

 

شرکت حسابرسی اقتصادی پرایس‌واترهاوس‌‌کوپرز که برگزارکننده اصلی مراسم اسکار است بابت این اشتباه عذرخواهی کرده است. تیم رایان، مدیر این شرکت به مجله ورایتی گفته است، کالینان از این اشتباه به شدت ناراحت است، اما او در این احساس تنها نیست و ما همه حس بدی داریم. شرکت یادشده بیش از هشتاد سال است که مسئولیت اهدای جوایز اسکار به برندگان را بر عهده دارد. نام برندگان تا انتها مخفی می‌ماند و در پایان کار تنها دو تن از کارکنان از نتایج خبر دارند.

 

اسامی برندگان در ۲۴ بخش در حالی که به شدت از آن‌ها محافظت می‌شود سرانجام در پاکت‌های مهر و موم شده‌ای در دو کیف دستی جداگانه به مراسم اهدای جوایز آورده می‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما