اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

شگفت انگیزان 2 رکورد انیمیشن‌ها را زد

انیمیشن شگفت انگیزان 2



قسمت دوم انیمیشن محبوب شگفت انگیزان در گیشه آخر هفته آمریکای شمالی طوفان به پا کرد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، این انیمیشن که در روز اول 71 میلیون دلار فروخته بود ظرف 3 روز فروش خود را به بیش از 180 میلیون دلار در 4410 سینمای آمریکای شمالی رساند. گفتنی است بیشترین فروش افتتاحیه در سال‌های اخیر در اختیار «در جست‌وجو دوری» اکران شده در سال 2016 با رقم 135 میلیون دلار بود.



قسمت اول این انیمیشن که محصول پیکسار از کمپانی والت دیزنی محسوب می‌شود برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن شد و حال قسمت دوم میانگین امتیاز 80 از 100 را دریافت کرده است. برد برد کارگردان مشهور انیمیشن که قسمت اول این مجموعه و انیمیشن راتاتوی را در کارنامه دارد این قسمت را کارگردانی کرده است.



پیکسار فروش 160 میلیون دلار را برای افتتاحیه حدس زده بود که حال فروش این انیمیشن بیشتر از انتظار آن‌ها شده است. گفتنی است در روزهای آتی فیلم در سایر نقاط جهان نیز اکران می‌شود و به نظر می‌رسد بتواند به باشگاه 1 میلیارد دلاری‌ها بپیوندد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما