اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مکبث سینمایی با حضور واشنگتن و مک دورماند

جوئل کوئن، دنزل واشنگتن و فرانسیس مک دورماند

دنزل واشینگتن و فرانسس مک‌دورماند در نسخه سینمایی «مکبث» هم‌بازی می‌شوند.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، دنزل واشینگتن و فرانسس مک دورماند دو بازیگر برنده اسکار برای نخستین بار در اقتباسی از شکسپیر هم‌بازی می‌شوند.

 

نسخه اقتباسی جوئل کوئن از «مکبث» بر مبنای فیلمنامه ارجینال او و به کارگردانی خودش ساخته می‌شود. انتظار می‌رود این فیلم پیش از پایان امسال کار فیلمبرداری‌اش را آغاز کند. این نخستین کار جوئل کوئن بدون همراهی برادرش اتان کوئن است. تهیه‌کننده این فیلم اسکات رودین خواهد بود.



داستان مشهور شکسپیر درباره یک لرد با بازی واشینگتن است که بر مبنای تلقین جادوگران و همکاری همسرش، قصد دارد به هر ترتیبی شده شاه اسکاتلند شود.

به این ترتیب واشنگتن برنامه شلوغی برای امسال دارد. او اول در پاییز پیش روی با تریلر «چیزهای کوچک» برای کمپانی برادران وارنر جلوی دوربین می‌رود و سپس در آغاز سال ۲۰۲۰ در «مکبث» نقش‌آفرینی می‌کند. او همچنین تجربه بعدی کارگردانی‌اش را با «مجله جوردن» با بازی مایکل بی جوردن در پیش رو دارد.



کوئن «تصنیف باستر اسکراگز» را با همکاری برادرش کارگردانی و فیلمنامه آن را با همکاری او نوشته بود و نامزدی اسکار اقتباسی را کسب کرد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما