اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

الیور استون: "جوکر" همان ترامپ است!

الیور استون



کارگردان منتقد سیاست‌های ایالت متحده آمریکا معتقد است که کاراکتر "جوکر" در فیلم سینمایی تازه اکران شده همان ترامپ است.



فیلم سینمایی «جوکر» به‌عنوان فیلم سینمایی خشن که با تمهیدات ویژه پلیسی مواجه شده به تازگی با حاشیه‌های جدید و جالبی روبرو شده است.




الیور استون کارگردان فیلم سینمایی «قاتلین بالفطره» که فیلم خشنی در سینمای هالیوود قلمداد می‌شود، به‌تازگی در مصاحبه‌ای در مقایسه عنصر خشونت میان فیلم خودش و «جوکر» مطالبی را گفته است.



«استون» می‌گوید: به نظر جالب است...انگار که فیلم درباره «شخصیتی مو نارنجی» است! ما در عصر جوکر زندگی می‌کنیم. از نظر احساسات و خشونت فکر می‌کنم که مضمون جوکر شبیه مضمون فیلم قاتلین بالفطره است.



این کارگردان سینمای آمریکا درباره خشونت جنگ‌های آمریکا در ویتنام سه‌گانه‌ای را ساخت که حقایق پشت‌پرده جنایت‌های آمریکا را در این جنگ افشا می‌کند. فیلم‌های «جوخه» «متولد چهارم جولای» و «بهشت و زمین» نام‌های این سه‌گانه است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما