اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تام هاردی در مقام بازیگر و تهیه کننده فیلمی در مورد ویتنام

فیلم the things they carried

یک فیلم جنگی با بازی تام هاردی، تای شرایدن، استیون جیمز و بیل اسکارزگارد در دستور ساخت قرار گرفت.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ددلاین، فیلم جنگی «چیزهایی که با خود بردند» با بازی شماری از بازیگران مشهور از جمله تام هاردی نامزد اسکار بازیگر «مد مکس»، تای شرایدن بازیگر «ماد»، استیون جیمز نامزد گلدن گلوب بازیگر «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند»، بیل اسکارزگرد بازیگر «آن»، پیت دیوید سن، اشتون سندرز بازیگر «مهتاب»، مارتین سنسمایر، مویسس آریاس و انگس کلود ساخته می‌شود.


روپرت سندرز این فیلم را با اقتباس از مجموعه داستان‌هایی از تیم اوبراین درباره سربازان جوان و تجربیاتشان در جنگ ویتنام می‌سازد. سندرز پیشتر فیلم «سفید برفی و شکارچی» را کارگردانی کرده بود.


نوشتن فیلمنامه اقتباسی این فیلم بر عهده اسکات بی. اسمیت نامزد اسکار است. فیلمبرداری این فیلم قرار است اوایل سال ۲۰۲۱ در تایلند انجام شود. تام هاردی با کمپانی «هاردی سان اند بی کر» از تهیه‌کنندگان فیلم خواهد بود.


اوبراین که از فینالیست‌های جایزه پولیتر بوده در اواخز دهه ۱۹۶۰ در جنگ ویتنام خدمت کرده بود و تجارب خود از این دوره را در «چیزهایی که با خود بردند» تصویر کرده است. این کتاب از کتاب‌های جنبی مدرسه‌های متوسطه و دبیرستان‌های آمریکا است.



داستان فیلم درباره مردان جوان گروه «آلفا کمپانی» است؛ گروهی از سربازانی که در طول جنگ در میدان نبرد زمینی جنگیدند. آنها از یک دهکده به دهکده دیگر و در میان هرج و مرج و سردرگمی جلو می‌رفتند و تلاش داشتند تا در هزارتویی روحی، جسمی و عاطفی از پا نیفتند و برای بقای عقلانیت، بی‌گناهی و بقای یکدیگر مبارزه کنند.



این کتاب سال ۱۹۹۰ برنده جایزه حلقه منتقدان کتاب ملی آمریکا شد و از سوی نیویورک تایمز کتاب قرن خوانده شد.



داستان‌های این کتاب پیشتر روی صحنه نمایش هم رفته و سال ۱۹۹۸ در فیلمی به نام «دلدار یک سرباز» با بازی کیفر ساترلند هم تصویر شده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما