اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تونی اردمان جوایز فیلم اروپا را درو کرد!

 

 

«تونی اردمان» فیلم جدید ماریان اده فیلمساز تحسین شده‌ی آلمانی فاتح اصلی جوایز فیلم اروپای سال 2016 لقب گرفت.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از اسکرین دیلی، «تونی اردمان» آخرین ساخته‌ی فیلمساز آلمانی ماریان آده توانست در یک شب بیادماندنی اصلی ترین جوایز آکادمی فیلم اروپا را ببرد. 

 

طبق گزارش اسکرین دیلیف اکادمی فیلم اروپا بالغ بر 3000 عضو فعال دارد که هر ساله از بین مطرح‌ترین فیلم‌های سال اروپایی بهترین‌های آن را انتخاب می‌کنند. طبق پیش‌بینی‌ها امسال دو فیلم تونی اردمان و من، دنیل بلیک شانس های مسلم فتح جوایز این اکادمی بودند که در نهایت این فیلم ماریان آده بود که توانست اصلی ترین جوایز این آکادمی را با خود به خانه ببرد. این فیلم توانست جایزه‌ی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بهترین بازیگر نقش اصلی زن را بگیرد. 

 

تونی ادمان همچنین یکی از اصلی ترین شانس‌های دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی سال نیز هست. این فیلم اخیرا در لیست بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان سال منتقدین ایالات متفاوت امریکایی توانسته گوی سبقت را از فیلم‌هایی همچون فروشنده، او و ندیمه برباید.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما