اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مارینا آبراموویچ می‌گوید که وجود بچه هنرمند زن را از فعالیت بازمی‌دارد

 

مارینا آبراموویچ

 

مارینا آبراموویچ به تازگی با یک روزنامه‌ی آلمانی مصاحبه کرده است. مصاحبه‌ای که البته با مصاحبه‌های قبلی این هنرمند پرآوازه‌ی پرفورمنس جهان تفاوت عمده دارد. زیرا سوالات آن دقیقا زندگانی شخصی این چهره‌ی مرموز جهان هنر را نشانه‌ رفته است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، آبراموویچ در این مصاحبه بیشتر در این مورد توضیح داده است که چرا هرگز قصدی برای ازدواج کردن و بالطبع بچه داشتن نداشته است. 

 

آبراموویچ که تقریباً 40 سال است به صورت حرفه‌ای در حال فعالیت هنری است و به عنوان مادربزرگ هنر پرفورمنس جهان نیز شناخته می‌شود این مصاحبه را البته با توضیح در مورد زندگانی شخصی‌اش شروع نکرده است. به واقع مصاحبه کننده‌ی زیرک ابتدا با سوالات تخصصی او را وادار به سخن گفتن نموده و سپس در لابلای سخنان تخصصی به یکباره سوالات عامه پسندش را نیز مطرح کرده است. به گزارش آرت نت این مصاحبه ابتدا با طرح سوالی از جانب مصاحبه کننده مبنی بر تفاوت ذاتی بین تئاتر و پرفورمنس شروع شده است. آبراموویچ در پاسخ به این سوال جمله‌ی هوشمندانه‌ای گفته؛ «در تئاتر خونی که شما ممکن است شاهدش باشید سس کچاپ است ولی در پرفورمنس این خون واقعی است. منظورم از دادن چنین نسبتی هم کاملا روشن است. شما در پرفورمنس با خودِ زندگی طرف هستید نه با مجسمه‌ای از آن»

 

آبراموویچ سپس در مواجهه با سوالی مبنی بر زندگی واقعی خودش پاسخ داده؛ «من یک شخص آزاد هستم. زندگانی متفاوتی هم نسبت به همنسلان خودم دارم. چون نه شوهری دارم. و نه تعهدی. همیشه فکر کرده‌ام چنین روابطی ممکن است زندگی هنری‌ام را مخدوش کنند»

 

آبراموویچ همچنین در پاسخ به این سوال که چرا به اندازه‌ی مردان هنرمند بزرگ زن در اشل جهانی نداریم نیز پاسخ داده است؛ «چرا باید داشته باشیم؟ تاریخ از زنان چه انتظاری داشته است؟ زمانی قبل شما از من پرسیدید که چرا هرگز ازدواج نکرده‌ام و بچه نداشته‌ام؟ ما در قرن بیست و یکم هستیم و شما این سوال را از من می‌پرسید! 500 سال پیش نه اصلا جلوتر بیاییم. صد سال قبل تر آیا کسی از زنان این سوال را می‌پرسید؟ و اگر می‌پرسید منتظر پاسخ زن می‌ماند؟ بچه یکی از دلایلی است که یک زن هنرمند را در آستانه‌ی شکوفایی استعدادهایش متوقف می‌کند. من به این مهم باور دارم».

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما