اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ششمين بي‌ينال مجسمه‌سازي پاييز امسال برگزار مي‌شود

 

«طاهر شيخ‌الحكمايي» در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس با اعلام اين خبر گفت: تعدادي از هنرمندان مجسمه‌ساز به عنوان اعضاي شوراي سياست‌گذاري به اداره كل دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد معرفي شده‌اند كه پس از انتخاب،‌اعضاي شوراي سياست‌گذاري كار خود را براي برگزاري ششمين بي‌ينال مجسمه‌سازي تهران آغاز خواهند كرد.

 

وي افزود: در توافقي كه انجام شد،‌قرار شد مركز هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد،‌عمده كارهاي برگزاري بي‌ينال را به انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز واگذار كند كه در همين راستا اعضاي شوراي سياست‌گذاري به مركز هنرهاي تجسمي معرفي شده‌اند.


شيخ‌الحكمايي با اشاره به تأخير يك‌ ساله در برگزاري ششمين بي‌ينال مجسمه‌سازي تهران گفت: متأسفانه جابه جايي مديريت‌ها باعث شد كه برگزاري ششمين بي‌ينال مجسمه‌سازي يك سال به تأخير بيفتد.


وي همچنين درباره بين‌المللي شدن اين بي‌ينال توضيح داد: در بي‌ينال پنجم صحبت شده بود تا از تعدادي از هنرمندان خارجي به صورت محدود براي شركت در اين بي‌ينال دعوت شود كه زمينه‌اي براي بين‌المللي شدن بي‌ينال باشد و اميدوارم امسال با نظر شوراي سياست‌گذاري اين اتفاق بيفتد.


وي درباره مكان برگزاري بي‌ينال و امكان شركت آثاري در ابعاد بزرگ گفت: اگر اعضاي شوراي سياست‌گذاري به توافق برسند، مي‌توان از فضاهاي باز هم استفاده كرد تا مجسمه‌هايي در ابعاد 7 متر و 8 متر نيز در اين بي‌ينال شركت داشته باشد مثل بي‌ينال چهارم كه ما از فضاي باز خانه هنرمندان ايران استفاده كرديم.

 


 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما