اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

درباره چیدمان واژگان تنهایی راندینون، هنرمند مشهور سوئیسی

 

 

دلقک‌هایی با کلاه‌های کج و لباس‌های شاد و درخشان؛ اینها ۴۵ مجسمه در اندازه طبیعی هستند که به عنوان بخشی از جدیدترین نمایشگاه انفرادی ستاره دنیای هنر، اوگو راندینون، به گالری آرکن منتقل خواهند شد.


این هنرمند مشهور بین‌المللی سوییسی کارهای شاد و متفکرانه‌ای می‌آفریند که با قلب و ذهن ارتباط برقرار می‌کنند؛ پیام‌های نئونی با رنگ‌های رنگین‌کمانی، برج‌هایی از تخته سنگ‌های روی هم قرار گرفته در صحرای نوادا، و دلقک‌های سودازده. از ۱۶ دسامبر چیدمان جذاب راندینون با عنوان «واژگان تنهایی» محوطه ۱۵۰ متری فضای Art Axis را اشغال می‌کند.

 

در چیدمان راندینون شما به یک منظره رویایی با رنگ‌های درخشان پا می‌گذارید که ۴۵ پیکره انسان در لباس کامل دلقک‌ها آن را اشغال کرده‌اند. این مجسمه‌ها از مدل‌های مرد و زن قالب‌گیری شده‌اند. معمولا دلقک‌ها شاد، پر انرژی و سرگرم کننده‌اند، اما اینجا آنها درست برعکس هستند؛ خسته و منفعل. «واژگان تنهایی» پرتره‌ای از یک شخص واحد در طول یک روز است که در قالب ۴۵ کنش نمایش داده شده است. هر دلقک جانشینی برای یکی از این کنش‌هاست و با یک فعل زمان حال نامگذاری شده است و در کنار هم یک چرخه ۲۴ ساعته بی‌پایان را شکل می‌دهند؛ عناوینی همچون نفس کشیدن، شنیدن، قدم زدن، خوردن، خواندن، عشق ورزیدن و غیره. نمایشگاه با همکاری تنگاتنگ هنرمند خلق شده و او با دقت هر اثر را در یک جریان سیال جای داده است که از بازدیدکننده دعوت می‌کند تا در میان این منظره رویاییِ سرزنده قدم بزند.

 

در کنار «واژگان تنهایی» نمایشگاه شامل چندین کار بزرگ مهم دیگر هم می‌شود. از جمله اثری با عنوان wind moon(2011)؛ یک درخت آلومینیومی شش متری لعاب کاری شده که از یک درخت ۲۰۰۰ ساله زیتون قالب‌گیری شده است. اوگو راندینون در سال ۱۹۶۴ از والدینی ایتالیایی در شهر تفریحی برونن سوییس متولد شده است. او در ۱۹۸۳ به زوریخ رفت تا به عنوان دستیار هرمان نیچ فعالیت کند و از ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۰ در دانشگاه هنرهای کاربردی وین تحصیل کرده است. از سال ۱۹۹۸ راندینون به نیویورک نقل مکان کرد و هم اکنون در همین شهر زندگی و کار می‌کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما