نمایشگاه عکس‌های استنلی کوبریک در موزه نیویورک

عکس های استنلی کوبریک

سال 2018 پنجاهمین سالگرد یکی از شاهکارهای تاریخ سینما یعنی «2001، یک اودیسه فضایی» است و مجامع هنری مختلف هر کدام به نحوی از آثار هنری استنلی کوبریک این فیلمساز فقید آمریکایی استقبال می‌کنند.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، کوبریک پیش از فیلمساز شدن به عکاسی از سن سیزده‌سالگی و زمانی که پدرش یک دوربین گرافلکس به او هدیه داد؛ شروع شد. وی مدتی بعد به‌عنوان عکاس مدرسه برگزیده شد و پس از پایان دوره دبیرستان با فرستادن عکس‌هایش برای مجله لوک نیویورک این رشته را به‌صورت حرفه‌ای پیگیری کرد. استعداد درخشان او در شناختن ابعاد و کمپوزیسیون تصویر از همان زمان قابل بازشناخت بود. حال یک ماه بعد در تاریخ 3 می تا اواخر اکتبر نمایشگاهی با نام «از لنزی متفاوت: عکاسی استنلی کوبریک» در «موزه شهر نیویورک» برپا خواهد شد.

 

«دونالد آلبرشت» سرپرست موزه نیویورک در مورد عکس‌های کوبریک می‌گوید:‌ «ممکن نیست به این تصاویر نگاه کنید و در فیلمساز شدن او شک کنید. چنان که کوبریک همیشه می‌گفت، مجله لوک مثل دانشگاهی برای او بود،‌ همکارنش همکلاسی‌های او بودند و شهر، کلاس درسش.» کوبریک اولین عکسش را در ۱۷ سالگی به فروش رساند و وقتی در سنین نوجوانی به سر می‌برد به مجله لوک راه یافت. وی به سرعت به خاطر استعداد روایت داستان‌های جذاب از طریق عکس‌هایش به شهرت رسید. او سپس به عکسبرداری از زندگی شهری نیویورک می‌پردازد که دوران بعد از جنگ جهانی دوم را سپری می‌کرد. وی در یکی از عکس‌ها موفق به ثبت لحظه‌ نادری از «مونتگومری کلیف» بازیگر نامدار آمریکایی می‌شود. در این نمایشگاه ۱۲۰ اثر از کوبریک متعلق به سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۰ به نمایش گذاشته می‌شود.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر