سربازان کفن پوش در چیدمان راب هرد

راب هرد نبرد سمه

 

یک هنرمند بریتانیایی ۷۲,۳۹۶ عروسک سرباز ۳۰ سانتی‌متری چوبی و کفن‌پوش در بزرگداشت سربازان بریتانیایی ساخت، سربازانی که در نبرد سُمه کشته شدند.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از آی‌تی‌وی، راب هرد برای یادبود نبرد سُمه -که رودخانه‌ای در شمال فرانسه محسوب می‌شود در شرق سن کوئنتین و 153 مایلی کانال شمالی انگلستان که صحنه سنگینی از جنگ جهانی اول را متحمل شد- روزانه ۱۲ ساعت و به مدت ۵ سال وقت صرف کرد تا این تعداد مجسمه کفن پوش را در چیدمان خود به نمایش گذارد. هر کدام از این مجسمه‌ها به اسم یکی از سربازان کشته شده در نبرد سم نامگذاری شده‌اند.


او در مورد کلید شکل گیری اجرایش بازنمایی اسامی کشته شدگان گمنام این جنگ و احیای نام آن‌ها بوده است. در همین زمینه اضافه کرد: «خیلی زود متوجه شدم من ارتباط عمیق‌تری با این مردان گمنام پیدا کرده‌ام در حالی که فهرست بلند بالایی از اسامی، عکس‌ها و اشخاص فیزیکی داشتم. فکر می‌کنم که این ایده که آن‌ها بر روی همان زمین دراز کشیده دیده بشوند اهمیت زیادی دارد گویی این که زمان برای آن‌ها به عقب بازگشته و یکبار دیگر به مناسبت یادبودشان بر روی خاک سرزمین خودشان باشند. احساس می‌کنم این خیلی مهم است».

نبرد سُمه در ژوئیه سال ۱۹۱۶ میلادی آغاز شد تنها ۵ ماه به طول انجامید و در طی آن بیش از یک و نیم میلیون نفر جان باختند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر