اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

باز هم رکورد گرانترین اثر یک هنرمند زنده جابه‌جا شد؛ این بار جف کونز

خرگوش استیل جف کونز



حراجی کریستیز نیویورک دیروز عصر رکورد گرانترین اثر یک هنرمند زنده را به نام جف کونز ثبت کرد.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از آرت‌نت، حراجی کریستیز نیویورک با فروش ۵۳۸.۹ میلیون دلاری یک شب خوب را پشت سر گذاشت. این در حالی بود که فروش بین ۴۲۲ تا ۶۰۵ میلیون دلاری برای آن پیش‌بینی شده بود و در عین حال ۲ اثر از فهرست فروش بیرون کشیده شدند.

 


در این حراجی در مجموع ۵۶ قطعه برای فروش ارائه شد که ۵۱ مورد از آنها به فروش رفتند و ۹۱ درصد اشیای حراجی به دست خریداران رسیدند. گران‌ترین قطعه فروخته شده در این حراجی یک خرگوش استیل بود که رکورد گران‌ترین اثر هنری از یک هنرمند زنده را به نام خودش ثبت کرد. جف کونز به تازگی این اثر و منتخبی از آثارش را در موزه اشمولین به نمایش گذاشته بود که می‌توانید در مطالب مرتبط یا صفحه اصلی سایت به طور مفصل در مورد آن بخوانید.



این اثر ساخته جف کونز که سال ۱۹۸۶ ساخته شده به قیمت ۹۱.۱ میلیون دلار در حراجی کریستیز فروخته شد تا رکورد قبلی را که متعلق به دیوید هاکنی بود به تاریخ بسپرد. یک دلال هنری به نام رابرت منوشین با پیشنهاد خود چکش حراج را به نام خود کرد و این خرگوش استیل را که با الهام از بادکنک‌های کودکان ساخته شده؛ تاریخی ساخت.



در این حراجی در مجموع ۱۱۵ میلیون دلار از مجموعه خصوصی ناشری به نام اس. آی نیوهاوس به فروش رسید که خرگوش استیل نیز یکی از آنها بود. جف کونز نقاش و مجسمه‌ساز ۶۴ ساله آمریکایی است و گران‌قیمت‌ترین اثر وی پیشتر با فروش ۵۸.۴ میلیون دلاری ثبت شده بود.



سال پیش تابلوی «پرتره یک آرتیست» اثر دیوید هاکنی به قیمت ۹۰ میلیون دلار پرفروش‌ترین اثر یک هنرمند زنده را به نام خود کرده بود.



تابلویی از اندی وارهول با عنوان «دبل الویس» نیز که بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون دلار برآورد قیمت شده بود در نهایت به قیمت ۵۳ میلیون دلار فورخته شد و سومین اثر گران‌قیمت حراجی دیشب ثبت شد. اثر دیگری از اندی وارهول با عنوان «پرتره الیزابت» که از چهره الیزابت تیلور کشیده شده بود و از آثار اولیه وارهول از مجموعه خصوصی مه‌یر بود توسط یک مشتری تلفنی به قیمت ۱۹.۳ میلیون دلار به فروش رفت.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما