مجله هنرهای تجسمی پشت بام رونمایی شد

رونمایی نشریه پشت بام در گالری ایده

رونمایی از مجله تخصصی هنرهای تجسمی پشت بام،‌ با حضور هنرمندان، اندیشمندان و علاقمندان آن در در گالری ایده برگزار شد.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از برنا؛ شماره دوم این مجله، در 240 صفحه به موضوع «انجمن هنری خروس جنگی» پرداخته است.

 

به نقل از سرمقاله این شماره به قلم فرشید پارسی‌کیا (مدیرمسئول و سردبیر)، انجمن هنری خروس جنگی در سال 1327 و بعد از بازگشت جلیل ضیاپور از فرانسه به ایران، توسط خود جلیل ضیاپور، غلامحسین غریب و حسن شیروانی تشکیل شد. فعالیت‌های این گروه را می‌توان از مهم‌ترین بخش‌های تاریخ هنر نو ایران دانست، زیرا آن‌ها در راستای کارهای عملی در حیطه هنر، فعالیت‌های جدی نظری و انتشار مقالات و مکتوبات می‌پرداختند و با انتشار نشریه «خروس جنگی» در سال‌های بعد تاثیرات بسزایی بر روی جامعه تخصصی هنرگذاشته‌اند.

 

در این شماره مطالبی می‌خوانیم از فرشید پارسی‌کیا، کیانوش معتقدی، فرهنگ پارسی‌کیا، یحیی ذکا، بهنام کامرانی، محسن شهرنازدار، آزاد روحبخشان، زکیه شادلو، زروان روحبخشان، نرگس مرندی، گلنوش زنجانپور، شمس آقاجانی، مرجان تاج‌الدینی، حمیدرضا شش‌جوانی، خسرو سینایی، زهرا پاشایی و یوریک کریم مسیحی.

 

مراسم رونمایی این شماره با اکران فیلم‌ "نقاشی مدرن ایران" از خسرو سینایی در حضور خود کارگردان و استاد اکبر زنجان‌پور و فیلم "شاعر، شاعران" از حمید جانی‌پور با حضور خود کارگردان، ‌به‌ همراه نمایش اصل نشریات خروس جنگی، کویر و ضمیمه‌ها و لوازم شخصی استادان جلیل ضیاپور و غلامحسین غریب در تاریخ 3 مرداد 1398 با حمایت موسسه فرهنگی هنری ایده برگزار شد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر