اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

موزه متروپولیتن میزبان بزرگترین نمایشگاه طراحی لباس و اکسسوری تاریخ

نمایشگاه طراحی لباس و اکسسوری موزه هنر متروپولیتن

بزرگترین نمایشگاه مُد موزه هنر متروپولیتن از امروز آغاز به کار کرد و تا 17 می 2020 در معرض نمایش برای عموم قرار خواهد گرفت.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از آرت نت نیوز، موزه هنر متروپولیتن ساعاتی پیش میزبان افتتاحیه نمایشگاه تازه‌ترین مجموعه انستیتو لباس بود که نقطه درخشانی پیش روی مخاطبان به شمار می‌رود، زیرا این مجموعه بزرگترین مجموعه در تاریخ مُد هست که به نمایش گذاشته خواهد شد. این مجموعه توسط سندی شرایر به موزه تقدیم شده است.



این نمایشگاه 85 تکه از 165 موردی است که به موزه اهدا شده و آثار طراحان بزرگی چون پیر بالمین، گابریله شانل، پاتریک کلی، روبرتو روخاس و السا اسکاپرلی را شامل می‌شود. این آیتم‌ها از هزاران شیء و البسه‌ای است که توسط شرایر نگه داری می‌شده است.

سندی شرایر



در بخشی از استیتمنت نمایشگاه از سوی شرایر که از کودکی عشق و شوق به مُد را به مثابه هنر در خود می‌دید آمده است: «اشتیاق من به مُد به مثابه شکلی از هنر مرا به سوی پیمایشی از خلاقانه‌ترین، نفس گیرترین و متفاوت‌ترین آثاری برد که هر کدام استعدادی را چه شناخته شده و چه کمتر شناخته شده پشت خود داشت».



در این نمایشگاه آثار در بخش‌های مختلفی برجسته می‌شوند که شامل لباس‌های فرانسوی، حاضر آماده‌های آمریکایی و طراحان قرن بیستمی ایتالیایی هستند.



مدیریت و چیدمان آثار بر عهده اندرو بولتون است که ابتدا آن‌ها را به سه بخش کمان شکل تقسیم کرده است به طوری که نشان دهنده تغییر در نگره فرهنگ پاپ در نزد طراحان مختلف آثار دیده شوند. در زیر عکس‌هایی از این مجموعه را می‌توانید مشاهده کنید. برای دیدن عکس‌ها در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

 

نمایشگاه طراحی لباس موزه هنر متروپولیتن  نمایشگاه طراحی لباس و اکسسوری موزه هنر متروپولیتن

نمایشگاه طراحی لباس موزه هنر متروپولیتن  نمایشگاه طراحی لباس موزه هنر متروپولیتن

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما