تاکاشی مایک با «هاراکیری: مرگ یک سامورایی» به کن می‎آید


سینمای ژاپن چند صباحی بود که دیگر با فیلم‎های سنتی به جشنواره‎های جهانی پای نمی‎گذاشت اما تاکاشی مایک توانسته است با سبک درخوری سنت‎ها را با سبک مدرن روایت و نماهایی با پیکره بندی گرافیکی ترکیب و در چند سال گذشته مخاطبینی را در سراسر جهان جذب کند. مایک از آن اشخاصی است که به زودی توسط تارانتینو به جهان معرفی شد و حتی تارانتینو در فیلم Sukiyaki Western Django معروف به دوئل ایفای نقش کرد. مایک به خوبی خصوصیات ژنریک را می‎شناسد چنان‎که بتواند درامی شرقی را در غالب وسترن اسپاگتی روایت کند.

 

هاراکیری: مرگ یک سامورایی - فیلم Hara-Kiri: Death of a Samurai


تاکاشی مایک سال گذشته با یک اکشن دیگر به جشنواره‎های جهانی پای گذاشت. فیلم 13 قاتل 13 Assassins در سالی برای ونیز انتخاب شد که کوئنتین تارانتینو ریاست هیئت داوران جشنواره را برعهده داشت. فیلم روایتی از سامورایی‎ها بود که این تم را در فیلم جدیدش یعنی هاراکیری: مرگ یک سامورایی Hara-Kiri: Death of a Samurai دنبال می‎کند. این اکشن بازسازی سه بعدی از فیلم کوبایاشی ماساکی با نام هاراکیری می‎باشد که در سال 1962 ساخته شده بود.

 

فیلمنامه تازه‎ترین اثر این کارگردان ژاپنی را یاماگاشی کیکومی با اقتباس از رمانِ یاسوهیکو تاکیگوشی نوشته است و فیلم در حال و هوای کابوکی‎های گذشته قرار دارد. کابوکی قالب دراماتیک و بسیار شیوه‎پردازانه و شاید بیش از حد تزیین‎یافته‎ای است که از دوران  فئودالی نکوگاوا به جا مانده است و به دلیل محبوبیت این نوع تئاتر، فیلم‎های اولیه ژاپن از مؤلفه‎های آن وام می‎گرفتند. در هاراکیری: مرگ یک سامورایی، ایشیکاوا ابیزو، ایتا، میتسومیشی هیکاری و یاکوشو کوجی ایفای نقش کرده‎اند.

محصول: ژاپن

126 دقیقه

نام دیگر فیلم:  Ichimei



درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر