بازداشت دستیار تارانتینو در فرودگاه هنگام بازگشت از جشنواره ونیز

 

زیاد دویری

زیاد دویری کارگردان لبنانی فرانسوی که فیلمش در جشنواره ونیز جایزه گرفت، پس از بازگشت به لبنان مدت کوتاهی بازداشت شد و باید در دادگاه نظامی حاضر شود.

 

به گزارش بخش سینمایی اکادمی هنر به نقل از ورایتی، زیاد دویری کارگردان فیلم «توهین» باید در دادگاه نظامی حاضر شود. مشخص نیست که جرم او چیست اما گمانه‌زنی‌ها جرم او را در ارتباط با فیلم پیشینش با عنوان «هجوم» می‌دانند که بخشی از آن در اسراییل فیلمبرداری شده است.

فیلم «توهین» جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره ونیز را دریافت کرد. دویری درباره بازداشت کوتاه خود در فرودگاه گفت: «پس از بازگشت به لبنان چیزی حدود دو ساعت و نیم در فرودگاه بازداشت بودم. پس از توقیف گذرنامه‌های فرانسوی و لبنانی آزاد شدم و باید در دادگاه نظامی حاضر شوم.»

 

فیلم «هجوم» درباره زندگی جراحی عرب است که در اسراییل زندگی می‌کند و پی می‌برد که همسرش در عملیات بمب‌گذاری همکاری می‌کند. این فیلم سال 2013 در لبنان ممنوع شد چون برخی از بازیگرانش اسراییلی بودند و بخشی از آن در اسراییل فیلمبرداری شده بود.

 

«توهین» چهارمین فیلم بلند دویری است و قرار است به زودی در لبنان اکران شود. کامل الباشا برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره ونیز را از آن خود کرد.

 

دویری کار خود در سینما را با دستیاری کوئنتین تارانتینو در فیلم‌های «سگ‌های انباری»، «داستان عامه‌پسند» و «جکی براون» آغاز کرد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر