آثار پيل‌آرام، ماركو گريگوريان، محمد احصايي، پرويز كلانتري، قولر آغاسي، صرالله افجه‌اي و صداقت جباري در نگارخانه سارابان

 

اين نگارخانه با همراهي جامعه تجسمي اعم از هنرمندان، خريداران آثار هنري، نگارخانه‌ها، رسانه‌ها و كارشناسان با سه هدف عمده «بازنگري به هنرهاي تجسمي ايران، تعامل نسل‌هاي تجسمي و تقويت بنيان‌هاي نئوفولكلور ، ايفاي نقش سازنده در پويايي و تحول اقتصاد هنر و پايه‌ريزي براي سازماندهي خريد و فروش آثار هنري و معرفي شايسته سازماندهي شده توانمنديهاي تجسمي ايران در جامعه جهاني هنر» آغاز به كار خواهد كرد.

 

نگارخانه ساربان كه به صاحب امتيازي محمد ساربان‌نژاد و با مديريت سعيد معيري‌زاده تأسيس شده است اميدوار است به محفلي براي گرد هم آمدن خانواده بزرگ هنر ايران در طيف‌هاي مختلف اصيل تا نوگرا تبديل شود تا ضمن مطالعه بر روند جريان‌هاي هنري، هم انديشي‌ها و گفت و شنودهاي نقادانه شكل گيرد.

 

اين نگارخانه در شرف تأسيس در دهه‌هاي اخير با جمع آوري آثار هنري توانسته به عنوان يكي از مجموعه‌داران مطرح و علاقه‌مند، جايگاه ويژه‌اي نزد هنرمندان كسب كند.

 

همزمان با مراسم افتتاح نگارخانه ساربان بخشي از گنجينه بسيار ارزشمند اين مجموعه به معرض تماشاي عموم گذاشته مي‌شود.

 

در اين نمايشگاه آثاري نفيس از بزرگان سه نسل تجسمي ايران به نمايش در مي‌آيد كه بسياري از آنها براي نخستين بار به تماشا در مي‌آيند.

 

در ميان اين آثار تابلوهايي از فرامرز پيل آرام، ماركو گريگوريان، محمد احصايي ، پرويز كلانتري ، نصرالله افجه‌اي، پرويز تناولي، صداقت جباري، تاها بهبهاني، ملكونيان، ترقي‌جاه ، غلامحسين اميرخاني ، عربشاهي ، كاشيان ، قولر آغاسي، مدبر، اعتمادي ، صدري و...ديده مي‌شود.

نگارخانه ساربان در خيابان شهيد بهشتي، چهار راه صابونچي (مهناز)، خيابان مهماندوست، پلاك هشت واقع است.

 

 

 

منبع: فارس

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر