"جلوه‌هايي از هنر معاصر جهان" از اول خرداد در موزه هنرهای معاصر

 

  

نمايشگاه «خيالي‌نگاران» كه مروري بر نقاشي‌هاي قهوه‌خانه‌اي استادان اين هنر دارد جمعه 31 اردیبهشت در موزه هنرهاي معاصر تهران به كار خود خاتمه مي‌دهد و بعد از آن علاقه‌مندان مي‌توانند از آثار خارجي گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران در نمايشگاهي با عنوان «جلوه‌هايي از هنر معاصر جهان» بازديد كنند.

 

 

غلامعلي طاهري مشاور مدير كل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد و دبير اين نمايشگاه، پيش از اين از رونمايي 40 اثر ديده نشده از گنجينه خارجي موزه هنرهاي معاصر در اين نمايشگاه خبر داده بود.

 

وي به خبرنگار فارس گفته بود كه در نمايشگاه جديد «جلوه‌هايي از هنر معاصر جهان» 40 اثر جديد از اين گنجينه براي اولين‌بار به نمايش عموم گذاشته مي‌شود.

 

به گفته طاهري تعداد آثار موجود در گنجينه خارجي موزه بسيار زياد است و فضاي نمايشگاهي موزه، گنجايش لازم براي نمايش همه اين آثار را ندارد، بنابراين در طول مدت برپايي اين نمايشگاه، آثار به صورت دوره‌اي تغيير خواهند كرد تا امكان ديده شدن آثار بيشتري براي علاقه‌مندان فراهم شود.

 

مشاور هنري مركز هنرهاي تجسمي مدت زمان برپايي اين نمايشگاه را حدود 4 ماه اعلام كرد و گفت:‌ كتاب اين نمايشگاه هم آماده است و همزمان با نمايشگاه در اختيار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر