اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ردیابی رگه‌های فیگوراتیو در برخی از آثار جکسون پولاک در گالری Kunstmuseum Basel

 

 

 

"وقتی شما بیرون از ناخودآگاهتان در حال نقاشی هستید، به فیگورها اجازه‌ داده‌اید که از خود را ظاهر کنند" این را جکسون پولاک در مصاحبه‌ی مشهوری با سلدون رودمان در سال 1956 می‌گوید. هنوز که هنوز است این نقاش مشهور آمریکایی مهمترین هنرمند عرصه‌ی نقاشی آبستره شناخته می‌شود. گالری Kunstmuseum Basel سوئیس به تازگی نمایشگاهی از آثار کنشی این نقاش آمریکایی را برگزار کده است که مشخصاً می‌توان در آن‌ها رگه‌هایی از هنر فیگوراتیو را تشخیص داد. 


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت دیلی، گالری Kunstmuseum Basel سوئیس به تازگی نمایشگاهی از آثار جکسون پولاک برگزار کرده است که در آن تمرکز اصلی بر روی جنبه‌های فیگورایتو کارهای او است. 

 

این نمایشگاه که نام آن «پولاکِ فیگورایتو» است تلاش داشته است که تا با چینش آثار پولاک به ترتیب زمانی رگه‌های فیگوراتیو در آثار او را ردیابی کند. از این رو نمایشگاه از آثار دهه‌ی 1930 پولاک آغاز می‌شود و به آثار دهه‌ی آخر زندگانی او ختم می‌شود. طبق نوشتاری که برای توضیح چند و چون کار نمایشگاه در گالری قرار گرفته است پولاک با گذر زمان بیشتر به سمت انتزاع محض حرکت کرده است. به واقع او در طی دوره‌ی کاری‌اش هر چه بیشتر اتوماتیزم را آغشته‌ی کارهایش نموده است. اتوماتیزمی که یکی از مشخصه‌هایش دوری گزیدن از خصلت فیگور سازی است. 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما