کفش‌های زنانه سوژه نمایشگاه نقاشی‌های سهیلا طیبی

نمایشگاه نقاشی های سهیلا طیبی آینه های روبرو

جمعه 28 مهرماه 1396 نمایشگاه نقاشی‌های سهیلا طیبی با نام «آینه‌های روبرو» در گالری رج افتتاح خواهد شد.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، سهیلا طیبی که کارشناس ارشد ارتباط تصویری هنرمندی است در مدیوم‌های مختلف کار کرده و نمایشگاه گذاشته است. او که سابقه تدریس در دانشگاه آزاد را نیز دارد در فرهنگسرای نیاوران، فرهنگستان هنر و دیگر مکان‌های هنری نمایشگاه برگزار کرده است. او در جشنواره هنرهای تجسمی فجر، جشنواره جهانی صلح و جشنواره جهان اسلام نیز آثاری را به نمایش گذاشته است.

 

آینه‌های روبرو نام جدیدترین مجموعه آثار اوست که به گالری رج آورده است. نمایشگاه از 28 مهرماه تا 8 آبان‌ماه از ساعت 15 تا 19 دایر است. گفتنی است ساعت بازدید در افتتاحیه 16 تا 20 و گالری در روزهای 29 مهر، 5 و 6 آبان‌ماه تعطیل است. علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده آثار سهیلا طیبی به محل گالری رج واقع در خیابان بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، شماره 4، واحد 3 رجوع کنند.

 

طیبی در بخشی از یادداشتی بر نمایشگاهش آورده است: «با شروع زندگی شهرنشینی، زنان پا به پای مردان در اجتماع فعالیت کرده‌اند. در جوامع مرد سالار، پیکر زن، نقطه مرکزی و هدف انواع بینش‌ها و اندیشه‌ها بوده است. گاهی اوقات او را منبع سحر و افسون خوانده‌اند، و گاهی منشأ التهابات اجتماعی. گاهی او را آغازگر زندگی و حیات بخش و گاهی آلوده و ویرانگر خوانده‌اند. گاهی اوقات خیر و گاهی اوقات شر، گاهی اوقات زشت و گاهی هم زیبا نامیده شده است. جسم زن به موضوع میان نبردهای اجتماعی تبدیل شده و گاهی بار اندیشه‌های سیاسی و عقیدتی را به دوش کشیده است. در دوران‌های مختلف تاریخی، همواره این عنصر زنده مورد حملات مختلف تفکرات مردان قرار گرفته است. در این میان، یکی از موضوعات آثار هنری نیز همواره " زن " بوده است. «کفش» به دلیل اینکه قسمتی از لباس و پوشش است و همواره همراه فرد است، و همچنین به دلیل اینکه از نظر ظاهری از کفش‌های آقایان بسیار متمایز است، می‌تواند گزینه خوبی برای بیان ویژگی‌های یک زن باشد. کفشی که در مهمانی همراه یک خانم است گویای ویژگی‌های یک زن است و به همان اندازه کفشی که در محل کار به پا می‌کند نیز می‌تواند زوایای دیگر چهره یک زن را به بیننده بنمایاند. عنصر بصری" کفش" می‌تواند به بهترین شکل این دغدغه را بیان کند، چرا که افراد علی رغم پوشش لباس و آراستن ظاهر، همواره از کفش‌هایی استفاده می‌کنند که با آن راحت باشند و این راحتی همان ویژگی درونی افراد است که گویای زوایای پنهان افکار و اندیشه‌های آنان است. کفش همراه همی پا می‌کند نیز می‌تواند زوایای دیگر چهره یک زن را به بیننده بنمایاند».

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر