اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دیوید هاکنی این بار در ساتبیز لندن رکورد زد

دیوید هاکنی حراجی ساتبیز لندن 2019

تابلو نقاشی پرتره «‌هنری گلدزالر»‌ و «کریستوفر اسکات» اثر دیوید هاکنی که متعلق به سال ۱۹۶۹ است، در حراجی ساتبیز به قیمت ۳۷.۶ میلیون پوند به فروش رسید.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از ایندیپندنت، این اثر که از مجموعه تابلوهای «2 پرتره» هاکنی است گران‌قیمت‌ترین اثری بود که در حراج مجموعه «هفته قرن بیستم» ساتبیز در لندن فروخته شد. این تابلو نقاشی در بخش نقاشی‌های پساجنگ و معاصر در کنار آثار هنرمندان دیگری همچون جوآن میچل، گرهارد ریختر، سیسیلی براون و لوسیو فونتانا فروخته شد که در مجموع به رقم کلی ۷۹.۲ پوند رسید.


پیش از این، اثر دیگری از دیوید هاکنی به نام «‌دو پیکر در استخر» رکورد گران‌قیمت‌ترین اثر خلق شده توسط یک هنرمند زنده را شکست. این اثر در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ و به قیمت ۷۰ میلیون پوند فروخته شد.



در حال حاضر آثار هنری دیوید هاکنی در کنار آثار «ون گوگ» در نمایشگاهی در «‌آمستردام» به نام «هاکنی- ون گوگ: لذت طبیعت» به نمایش گذاشته شده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما