اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

روزی که من خرگوش بودم در گالری اُ

روزی که من خرگوش بودم



نمایشگاه  «روزی که من خرگوش بودم» آثار مریم صباغ زاده از جمعه 1 شهریور در گالری اُ برگزار شده است.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، این مجموعه طراحی‌ تازه صباغ زاده درباره‌ی آینده‌ای است که دیگر شباهتی به گذشته‌ی خیال‌گونه‌ی خود ندارد. در این مجموعه، مریم صباغ‌پور رویکردی انتقادی به آینده‌ی انسان ترسیده از دنیای کنونی دارد و تلاش می‌کند پیکره‌ی پیچیده و درهم تنیده‌ی جامعه‌ی انسانی را با تأثیر از واقعیت‌های اجتماعی، با زبانی مبهم، گسسته و پر از استعاره و ریشخند به تصویر کشد.

 

روزگاری که قرار بود روشنگری، پیشرفت عقل، علم، صنعت و اندیشه باعث رهایی انسان‌ها از جهالت شود، در عوض آکنده از مصیبت و بدبختی شد و به پدید آمدن دنیایی کمک کرد که در آن انسان عامدانه تن به ایدئولوژی‌های استعماری داد. در این مجموعه، هنرمند پرسوناژهایی منجمد شده با حس‌هایی متضاد از فرا-روایت ترس را در جهت تفسیری دایرة‌المعارف گونه ترسیم می‌کند.

 

صباغ زاده پیش از این نمایشگاه‌هایی در گالری هما، اُ و لاجور بگزار کرده است. این نمایشگاه تا 12 شهریور در گالری اُ واقع در خیابان سنایی، خیابان شاهین پلاک 18 برقرار است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما